Nekromanti Boxar som förvaring...

k7e9

Hero
Joined
10 Jul 2005
Messages
808
Location
Göteborg
Är det någon annan som förvarar sina Eon böcker i boxarna? Jag gör det iallafall... Problemet är, mina boxar är fulla Då snackar vi 2 styckern Eon III boxar, 1 Eon II box, 1 Atlas box...
Dom är fulla, det ligger böcker utanför, ändå är de fulla... Och jag är inte så speciellt sugen på att köpa ytterligare regelpaket bara för boxarnas skull...
Och nu till jul kommer ytterligare böcker som kommer göra boxarna ännu fullare om man skulle smälla i alla böcker...

Så till frågorna, skulle det inte vara en bra idé att sälja boxar löst? Eller går det redan att få på något vänster?
Eller vad sägs om en snygg box som det står "supplement" och är tom? (Antagligen ingen bra idé ekonomiskt, men det hade vart det absolut häftigaste!!)
Men de vanliga boxarna, borde väl gå att fixa löst, eller?? Jag hade iallafall köpt en...
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Köp en hylla på ikea eller något och ställ böckerna i, mycket trevligare att kunna se böckerna än att ha dom liggande i lådor. Samt så slipper man öppna alla lådor för att finna de böcker man letar efter.
 
G

Guest

Guest
Jag gjorde det, nu har jag inga boxar, det sliter förbenat på boxarna när du ska flytta dem när de är fulla tyvärr, man vill ju inte låta boxarna vara tomma i en hylla men det är nog bäst egentligen om man vill ha kvar dem.
 

Ingtar

Veteran
Joined
15 Jan 2004
Messages
193
Location
Norrköping
Själv så har jag en speciell hylla där mina böcker står uppradade på...sen så har jag speciella papper som jag förvarar i mina Eon boxar.
Som sagt det sliter förbannat på boxarna om böckerna ligger i dom...när du ska flytta på dom.
 

DesertRain

Hero
Joined
18 Oct 2005
Messages
1,008
Location
Lund
Mina böcker står i min bokhylla men jag använder altasboxen när jag ska flytta dem någonstans. Innan använde jag Eon 3 boxen men den paja för typ ett halvårsedan.
Som sagt det sliter väldigt mycket på dem men något måste man ju ha de till!
/Purgatory
 

Regmolar

Swashbuckler
Joined
30 Mar 2006
Messages
2,062
Jag använde först boxarna, men det slet på dem och det blev snabbt för fullt, speciellt jobbigt då man måste förflytta dem till fots. Därför bytte jag till en plastbox av samma dimensioner med ca. 3x högre, vilket istället ledde till att böckerna slets av allt bläddrande och dragande (fatta hur det är att få ut den understa av 10 moduler när de ligger i en A4-låda...). På något mystiskt sätt ficks det åtminstone fram ett antal större lådor (ca A3-format), vilka fungerar mycket bättre då de 1: håller bra, 2: låter dig hitta och ta ut enstaka moduler avsevärt enklare och mindre slitande på böckerna och 3: lämnar extra utrymme åt t.ex. konferensmick och USB-minne. Eon-boxarna ligger numera och tar upp plats på diverse ställen, och förvarar något helt annat än de var tänka till.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Idén tycker jag är alldlels utmärk. Gilalr åxå idé om att kunna stoppa sina böcker i boxar, mycket smidigare att flyta dem på det sättet.
Dock så vette katten om det är ekonimiskt försvarbart att göra boxar, för boxarnas skull. Men om det vore det så önskade jag, som du, att man kunde göra boxar till de olika spealen.
 

Hjalle

Swashbuckler
Joined
29 May 2004
Messages
1,867
Location
Stockholm
Boxar må vara smidiga när det gäller att flytta några moduler från ett ställe till ett annat, men annars kan jag verkligen inte se tjusningen i dem. Jag vill 1), snabbt kunna ta fram mina moduler, 2), kunna se dem och därför kunna verkliggöra 1), 3), slippa de problem du har nu. Låter man modulerna ligga länge, för att sedan ta fram dem när det är spelmöte, kan jag väl till viss del förstå boxgrejen, men annars blir jag bara illamående av tanken. :gremsmirk:

Skaffa dig en schysst hylla istället. Har du tur får du till och med lite plats över, där du kan ställa andra rollspel.

-Hjalle, hade nog kört med på boxar om de inte vore i A4-format så att man inte får ner fingrarna.
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,210
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Jag förvarar mina heroclix-figurer i Atlasboxen. Den är perfekt för ändamålet, då den är såpass grund och stor att man lätt får en överblick utan att behöva rota djupt ned, samtidigt som den går ned i min axelväska. Eon 3-boxen torde också vara utmärkt för figurförvaring, egentligen, men jag har funnit det praktiskt att ha Eonkartorna i den. Då håller de sig hela och rena, och så vet jag var jag har dem.

Mina Eonmoduler däremot, de har jag i bokhyllan. De ser snygga ut under facklitteraturen och ovanför WoD-hyllan.

- Ymir, pömsig
 

swazze

Swordsman
Joined
20 Mar 2002
Messages
537
Location
Lund
Billy

Den kostar bara 30 kr mer än en EON III box och då behöver du inte slänga/sälja några nya regelböcker heller
 

Kropotkin

Warrior
Joined
25 Mar 2006
Messages
234
Location
Hisingen
Det är la möjligen så att om du köper en VIT (billig) Billy så måste du börja ha hockeyfrilla, lyssna på trancedance och ha målningar med gråtande barn på väggarna också :gremsmile:
 

Evil Peter

Hero
Joined
23 May 2000
Messages
1,008
Location
Västerås och Fagersta
Har ungefär samma åsikt som du så jag skulle vilja ha boxar med en öppning i ena sidan istället, dvs som DVD-boxar. Enda problemet med det skulle vara att man måste se till att böckerna, som ju inte är hard back, skadas när man skjuter in dem.
 
Top