Nekromanti Borttappad Asharien&Soldarn-karta

Saftsmurf

Veteran
Joined
7 Feb 2001
Messages
41
Packade upp min gamla Eon-samling för en ny kampanj och upptäckte att kartan till Asharien & Soldarn saknades. Mycket synd i och med att detta i princip gör modulen värdelös, omöjligt att veta vart Khilitzpassagen, Iraqskogen och en massa annat befinner sig. Någon som vet någon lösning på detta?
 

Regmolar

Swashbuckler
Joined
30 Mar 2006
Messages
2,062
Går det att beställa kartor som man helt enkelt har tappat bort också? :gremwink:
 

Boridus

Veteran
Joined
13 Mar 2004
Messages
106
En annan idé skulle ju kunna vara att trycka ett karthäfte med alla färgkartor som utgivits och de som komma skall (när de blivit gjorde dvs.)
För en inte allt för dyr penning så skulle jag kunna se det som värt att köpa :gremsmile:
 

Fahnen_UBBT

Veteran
Joined
22 Nov 2006
Messages
171
Location
Linköping
Eller så kan Neogames lägga ut kartorna i vettig storlek på sin hemsida, helst i olika versioner (tex med och utan statsgränserna) som man kan ladda ner. Skitsmidigt när man vill göra en karta speciellt anpassad för de ändringar som man gör i sitt mundana (man slipper scanna in dem etc). Och eftersom Neogames inte säljer kartor separat så förlorar de ju inga pengar. Kartan är inte den direkta anledningen till modulköp.

Vore inte det något?
 

Legion

Warrior
Joined
22 Oct 2002
Messages
221
Det ska inte vara några problem. Skicka bara ett mail med vilka du saknar så ska jag försöka ordna detta. Jag ska ta och se över om vi inte kan lägga ut dem på hemsidan också.
 

coconets

Veteran
Joined
21 Mar 2006
Messages
74
Location
Uppsala
Det vore helt underbart! :gremsmile: speciellt om du la ut dom högupplöst

*drömmer om att få sätta upp en stor mundanakarta över väggen* :gremwink:


BTW; när du går med vinst på riktigt, kan du inte sälja en mundana-glob då? :gremwink:
 

Poseur

Swashbuckler
Joined
16 Jan 2007
Messages
2,233
Location
Falun
Haha jag skulle lätt köpa en mundana-glob om det fanns i vettig storlek :gremlaugh:
 

nordan

Swordsman
Joined
21 Mar 2004
Messages
453
Location
Falun
Problemet med en mundanaglob är väl att man skulle bli tvungen att avslöja vad som finns på "baksidan", något som inte verkar fastställt än... om man inte gör den mer i "in-gamestil", då kan man ha ett område på "baksidan" där det står ungefär "here be dragons". Snacka om stämningshöjare att ha den på spelbordet.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Hmm.. har för mig att det finns en karta som sträcker sig över mundana runt. Är just nu på jobbet så jag kan inte kolla upp om det stämmer eller ej, men jag är ganska säker på att det finns.
 

Ingtar

Veteran
Joined
15 Jan 2004
Messages
193
Location
Norrköping
Man får väl med en karta i Atlas Boxen som visar hela Mundana? eller har jag fel.
Den karta som jag har passar iallafall ihop med varandra om man gör en glob utav den.
 

Regmolar

Swashbuckler
Joined
30 Mar 2006
Messages
2,062
Man får en världskarta i Atlasboxen (samt ett häfte med lite olika varianter av den), men de räknas för mig som absoluta spelledarhemligheter (mina spelare är inte särskilt jätteintresserade heller).

En glob vore coolt eftersom skalan då skulle bli korrekt (tvådimensionella bilder får ju uppdimensionering nära polerna, och större delen av det "officiella" Mundana ligger ju en bit norröver), och jag skulle klart se till att köpa den (om inte annat är det ju det ultimata tecknet på din Eon-nördighet! :gremwink:)
 

Wickz

Veteran
Joined
17 Feb 2006
Messages
53
Location
Uppsala
Jo det vore trevligt att ha.
Endra en i metall (ingen plastig sak bara!) eller en sådan där svävande vore tufft med.

Bara att smälla till spelarna om de kikar för mycket på den *tittar på coconets :gremcool:*
 
Top