Nekromanti Bortom Bortom

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,281
Location
Örebro


Året var 2010 då jag sparkade igång första avsnittet av rollspelspodcasten Bortom Bortom - och fram tills förra året har utgivningen varit sporadisk. Fram tills förra året blev det 49 avsnitt och de var väldigt, väldigt sporadiskt utgivna. För att skärpa till mig så valde jag inför nyåret att strukturera om podcasten och ge ut ett nytt avsnitt varje månad istället för att få en stabil utgivning. Hittills har det gått bra!

I januari kom avsnitt 50 där Tobias Jensen (från podcasten Spelklassiker Musik) gästade för att tala om rollspel i allmänhet. I februari-avsnittet gästade Mikael "krank" Bergström (som inte behöver någon presentation för han är så awesome) podden för att diskutera äventyrskonstruktion och under mars svängde Axel Widén (från Vi Spelar Rollspel) förbi för att tala om spelledande.

Nu på söndag gästas jag av Einar Robillard och Pontus Wolke, de rollspelsansvariga på GothCon, för att tala om konventsarrangemang och GothCon i synnerhet. Har ni några särskilda frågor som ni skulle vilja ställa till dem? Skriv en post nedan så ska jag försöka få svar från dem.

Har ni sedan några förslag på avsnittsteman eller gäster ni skulle vilja se framöver får ni också gärna dela med er av dem. Jag letar alltid efter nya idéer och gäster. :)
 

APM

Bläckfisk
Joined
9 Jul 2015
Messages
482
Jag tycker att det vid avsnitten borde stå vilka gästerna är också istället för bara ämnet. Ibland är gästerna mer intressanta är ämnet i sig.
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,281
Location
Örebro
Hans E Magnusson;n233079 said:
Skulle du inte kunna intervjua Myling Tina i din podd, tycker jag hade varit otroligt intressant.
Tina har en stående inbjudan och är välkommen när hon vill! :)

APM;n233088 said:
Jag tycker att det vid avsnitten borde stå vilka gästerna är också istället för bara ämnet. Ibland är gästerna mer intressanta är ämnet i sig.
Tyvärr skapas listan automagiskt via RSS-feed så det är inte bara att lägga till det. Ska kolla på om det går att lösa på något enkelt sätt. Tack för tipset dock. Ber att få återkomma om jag lyckas med eller om jag får leta reda på en mer low-tech lösning.

MandaWall;n233094 said:
När kommer nästa avsnitt som IcarusDream är med? Jag saknar honom :(
John kommer säkerligen dyka upp i ett framtida avsnitt igen då vi har ett samtalsämne som passar oss båda. :)
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,281
Location
Örebro
Nytt avsnitt uppe nu. I avsnitt 52 gästas podden av Einar Robbillard och Pontus Wolke, GothCons rollspelsansvariga och tillsammans talar vi om konvent i allmänhet och GothCon i synnerhet. Avsnittet hittas här eller på iTunes.
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,281
Location
Örebro
I avsnitt 53 gästar Tomas Härenstam från Fria Ligan Bortom Bortom och tillsammans talar vi om regler och dess roll i rollspel. Avsnittet kan du hitta via iTunes eller på Bortom-bloggen.

APM;n233088 said:
Jag tycker att det vid avsnitten borde stå vilka gästerna är också istället för bara ämnet. Ibland är gästerna mer intressanta är ämnet i sig.
Jag har lagt in gästerna i rubrikerna nu också så de syns. I alla fall från det jag började med en ny gäst i varje avsnitt. Ska gå längre tillbaka i tiden och lägga till de äldre också. Tack för förslaget!
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,281
Location
Örebro
Nytt avsnitt ute nu! I avsnitt 58 gästas jag av Andreas Lundström från poddcasten Tärningen är kastad och vi talar då om rollspelsmusik. Du finner avsnittet på iTunes eller via hemsidan.

Avsnitten innan (efter det 53 som var sista jag pushade här) återfinns även de nedan:
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,281
Location
Örebro
Dags för en ny uppdatering. Det sista avsnittet förra året handlade om Karaktärsutveckling och då gästades podden av Kristoffer Warnberg (från Svartviken Rollspelspodd).

Efter ett lite längre vinterlov än vad det var tänkt är Bortom Bortom tillbaka och i årets första avsnitt är temat Alla är välkomna. I avsnittet talar jag med Gabrielle De Bourg, ordförande för QueerNördarna och författaren till Ur Varselklotet-scenariot I skräckfilmens skugga. Du hittar avsnittet här eller på iTunes.
 
Top