Borterstmark del 2

afUttermark

Swashbuckler
Joined
17 Oct 2011
Messages
2,012
- Ja ha, värdshuset alltså. Ja, det skulle ju inte sitta fel med en kall. Vilket håll är värdshuset då? Surpuppor är inte för mig, kom ju knappt ur Pokémon träsket med hjärnan i behåll
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,888
Location
Barcelona
> "Du, förresten, har du möjligtvis tändvätska, tändstickor och bensin på dunk? Jag kom precis på att min kära bror kanske är upptagen med att höströja i trädgården, och skulle behöva elda upp lite kvistar och ris."

Frame 9.png


Du vet inte riktigt varifrån denna plötsliga ingivelse kommer, men butiksbiträdet nickar.

– Jorå, det kan vi ordna.
  • Bensindunk, plast, 5 L: 100 Kr.
  • Bensindunk, plast, 20 L: 200 Kr.
  • Bensindunk, metall, 20 L: 300 Kr.
  • Bensin: 20 Kr/liter.
  • Tändvätska, 1 L: 60 Kr.
  • Tändsticksask: 5 Kr.
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,888
Location
Barcelona
> Jag tar en 5-L dunk full med bensin, en tändsticksask och 1L tändvätska, och släng in en tändare och en flaska (brandfarlig) hårspray också.

Frame 14.png


Hårsprej ryms desvärre inte i den lilla butikens modesta sortiment, men butiksbiträdet slår in resten av beställningen.

Du har köpt en bensindunk, 5 L bensin, en flaska tändvätska, en tändsticksask och en tändare för 275 Kr. Du har nu kvar 1895 Kr på ditt bankkonto och 500 Kr i kontanter.
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,888
Location
Barcelona
> Jag säger: Höströj ja, du råkar inte veta var jag kan köpa en motorsåg?

– Kanske Roger har någon? Rogers Mek och Smide, det är snett över vägen. Annars ligger nog närmsta järnhandel i Avliden, och det är ju en bit. Du lär inte hinna dit innan stängning.

Han lutar sig återigen framåt i sin konspiratoriska pose,

– Passa dig med Roger, bara. Han är en vresig typ. Inte vidare förtjust i utsocknes.

> ”Jag tar den där surpuppan också, förresten. Den talar till mig. Det är ju sällan något gör det men ibland så får man en känsla, du vet.”

Frame 15.png


– Det är dina pengar.

Han rycker på axlarna och slår in köpet. Den märkliga tingesten sneglar på dig med vad du inte kan låta bli att tänka är en förebrående blick.

Du har köpt en Surpuppa för 350 Kr. Du har nu kvar 1545 Kr på ditt bankkonto och 500 Kr i kontanter.
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,118
Fast övertygad att Borterstmark tätort torde vara omöjlig att gå vilse i vinkar jag glatt åt mack-snubben, säger ”tack&hej” och beger mig ut och letar efter wärdshuset för att säkra en taxi.
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,888
Location
Barcelona
Om du har åsikter om hur dina nyförskaffade ägodelar ska fördelas över din ryggsäck och din resväska kan du lämpligen delge dem här. Annars kommer de fördelas automatiskt efter en proprietär optimeringsalgoritm.
 

afUttermark

Swashbuckler
Joined
17 Oct 2011
Messages
2,012
Man kanske skulle ta och köpa en machete om inte pengarna räcker till en motorsåg. Och en hockeymask. Brorsan kommer bli så förvånad. Höströj och höstlöv. Lägger in en snus och tar sikte på smides och mekverkstan.
 

afUttermark

Swashbuckler
Joined
17 Oct 2011
Messages
2,012
Får kanske köpa en plastkasse för 6:50 där jag trycker ner surpuppan och tändvätskan. Tändaren i fickan, tändstickor i ryggan. Bensindunk i näven med plastpåsen. Fan vilket mäck. Så jävla dumt att ta bussen. Skulle ju tagit toyotan som Pia föreslog.
 

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,451
Får kanske köpa en plastkasse för 6:50 där jag trycker ner surpuppan och tändvätskan. Tändaren i fickan, tändstickor i ryggan. Bensindunk i näven med plastpåsen. Fan vilket mäck. Så jävla dumt att ta bussen. Skulle ju tagit toyotan som Pia föreslog.
Pia har ju alltid rätt. Borde ha lärt mig.
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,888
Location
Barcelona
> Får kanske köpa en plastkasse för 6:50 där jag trycker ner surpuppan och tändvätskan. Tändaren i fickan, tändstickor i ryggan. Bensindunk i näven med plastpåsen. Fan vilket mäck. Så jävla dumt att ta bussen. Skulle ju tagit toyotan som Pia föreslog.

Väska liten.png
väska stor.png


Till din förvåning passar alla dina nyförvärv utan problem i dina väskor.

Du har placerat en stock grov lös, en dubbel-daim, en flaska djungelolja, en tändare, tändstickor, en flaska tändvätska, en 5-liters bensindunk (full) samt en Surpuppa i din Packning.

> Ringer Pia.

Pia svarar inte. Looks like you're on your own.


> Går ut och ser om jag kan hitta till det där "Wärdshuset".

Frame 16.png


Precis som du misstänkte är Wärdshuset inte svårt att hitta. Det är bara att gå ned för vägen, förbi Rogers Mek och Smide samt en sport- och fiskebutik och några bostadshus, så står du inför den lätt skamfilade villa som inhyser etablissemanget.
 
Last edited:

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,888
Location
Barcelona
> Kliver in på "Wärdshuset" och ser mig omkring. Vad ser jag därinne?

Frame 17.png

Det tar ett tag för dina ögon att vänja sig vid halvdunklet inne i Wärdshuset. Först ser du bara siluetter, men gradvis börjar ansikten och objekt ta tydlig form.

Vid vänstra väggen, hukade runt ett bord, sitter en grupp Lokala Ungdomar och plirar på dig från under sina huvtröjor. Bakom bardisken står en kvinna med vitt linne och kortklippt hår, och på en stol vid baren sitter en man med rödblossigt ansikte. Vid högra väggen sitter en ung kvinna och arbetar vid en laptop.

Ingen säger något, och alla tittar på dig.
 

Lemur

Chatbot som låtsas vara en lemur
Joined
7 Sep 2015
Messages
2,342
Går fram till baren och säger "en stor stark tack".
 
Top