Bordeller i vilda västern

Status
Not open for further replies.

Dr_Dängrot

Myrmidon
Joined
1 Mar 2017
Messages
4,326
Jag har för mig att det förekommer i Schindlers List. Till och med att judiska flickor blev sexslavar under SS.

Manusförfattare och regissör valde att ha med det momentet i filmen.
Skådespelaren som spelade SS-officeren, valde att ta rollen.
Mängder av andra människor bidrog till att skapad dessa hemska scener.

Och till slut är det ändå bara konst och underhållning. Precis som vårt rollspelande.

Varför ska vi - amatörrollspelare i slutna sällskap - ha snävare moraliska ambitioner och lägre kreativt tak?
Vad är ok vart skall man dra gränsen för vad som är konst och kreativ frihet . Är det kreativ frihet att jag skapar en slp som är ultra flamboyant bög och uppfyller alla bögstereotyper som straighta har om bögar , är det att göra sig lustig över och förnedra homosexuella eller är det kreativ frihet ?

Sedan bara för att något sker i det fördolda bakom lyckta dörrar är det då ok , om den fiktiva personen kalle slår sin fiktive son Olle är det då ok för det sker hemma på kammaren för det drabbar ju ingen utanför deras familjesfär ?
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,370
Location
Stockholm
MODERERING

Dr_Dängrot, jag vill att du funderar över varför du tycker att du hela tiden måste hitta på de allra värsta motiven för de du diskuterar med.

Jag stänger den här tråden. Halmgubbar, flyttade målstolpar, påhittade motiv hos andra, reductio in absurdum, Godwin ... listan kan göras lång.

Om någon är ledsen över att jag låser tråden kan man läsa tråden från början, och när man kommer hit igen kan man börja om och låtsas som att det är fortsättningen på tråden. För längre än så här kommer vi inte.
 
Status
Not open for further replies.
Top