WRNU Borde forumet ha en landningssida?

Dilandau

Myrmidon
När man besöker rollspel.nu, och inte är inloggad, så möts man av detta.
1759230952945.png

Jag tycker inte det känns så inbjudande. Om det var första gången jag besökte sajten och inte hade någon förkunskap skulle jag nog bara stänga ner.

Vore det inte trevligt om det fanns något som förklarade vad det var för sida man hamnat på? Som kanske bjuder in till att skapa ett konto? Det behöver inte ens vara en klassisk landningssida - en liten ruta i vänsterspalten som välkomnar en till sveriges äldsta forum om rollspel skulle räcka långt. "Staff online" känns kanske inte superrelevant för att locka in nya användare, tex.

Det finns mycket man kan göra för att locka in nytt folk. Man kan inte göra allt. Men kanske något litet?

Som van användare är det bra, som nykomlig känns det lite tråkigt.

Så, det hade varit bra om man som återkommande användare kom direkt till forumet.

Inget fel men schysstare startsida/inloggningssida, i alla fall så länge man kommer direkt till forumet som idag när man väl är inloggad.

Då kan det rent av vara bra för det är mer än en gång jag blivit utloggad utan att tänka på =)

Så länge det inte tar bort oinloggade användare från forumet, för folk vill väl kunna lurka också. Låt online-delen vara för inloggade medan dem båda kan ersättas med någon liten välkomnande blurb.

Jag vill minnas att när vi satte upp XenForo-forumet så fanns det en startsida.

Men efter ett tag ändrade vi så att man hamnar direkt på forumdelen.

Därav den meningslösa Home-fliken däruppe i navigationen.

Om jag minns rätt (finns inga garantier för detta) borde det vara busenkelt att ändra tillbaka.

Back