Nekromanti Bor det några rollspelare i Falun?

walruz

Veteran
Joined
17 Jun 2008
Messages
33
Location
Falun / Luleå
Flyttade hit för typ en månad sedan, och jag skulle behöva hitta lite folk att spela med. Jag kan både spela och SLa, och jag är med på att spela det mesta som inte är Star Trek. Jag har ganska gedigna erfarenheter av nWoD (+VtR), Shadowrun 4 och DoDT, har förutom detta mest lirat diverse hemmabyggen och konventsäventyr (Noir, Skymningshem, etc).
 

Dr_Graevling

Veteran
Joined
5 Oct 2003
Messages
69
Location
Falun
Nej.

Eller ja, det finns väl säkert en eller två om man letar under stock och sten. Jag har i alla fall inte haft en spelgrupp här på två år, eller nåt.
 

walruz

Veteran
Joined
17 Jun 2008
Messages
33
Location
Falun / Luleå
...det låter ju lovande :gremsmirk: Aja, om du skulle snubbla över någon som är intresserad, kan du ju höra av dig (så gör jag detsamma). Jag menar, nog fan kan man få lite spelande gjort på tre pers?
 

GunBlade

Veteran
Joined
5 May 2008
Messages
116
Location
Borås
Lär upp någon ny annars? Jag håller på att träna mina grannar i konsten av rollspel. Lär man inget nytt folk att spela lär man ju inte hitta fler spelare direkt...
 

walruz

Veteran
Joined
17 Jun 2008
Messages
33
Location
Falun / Luleå
Mjao, lite lättare sagt än gjort. Flyttade just hit, så jag har inte några polare utöver klasskamrater + flickvän. Det känns lite skumt att bara rycka tag i någon på stan och fråga om dom vill testa att spela rollspel :gremtongue:
 

GunBlade

Veteran
Joined
5 May 2008
Messages
116
Location
Borås
Ah, då blir det kanske lite svårare, ja...
Tvinga in klasskamrater i det då? Vi funderar på att starta en spelgrupp i klassen. Inte nog med att man hittar nya spelare, man lär känna varandra bättre också.
 

Dr_Graevling

Veteran
Joined
5 Oct 2003
Messages
69
Location
Falun
Klasskamrater? Pluggar du på PSQ, eller? Om så är fallet borde det ju inte vara alltför svårt att få med några att testa lite rollspel.
Det skulle vara kul att få ihop något, faktiskt. Det enda jag spelar för tillfället är över nätet, nämligen. Jag saknar känslan av att sitta i en soffa/runt ett bord och spela.
 

cfa

Veteran
Joined
14 Mar 2009
Messages
1
jag har inte spelat rollspel med tärningar på många år och är sugen att köra vad som hälst.

mvh Cfa
 
Top