Borås Spelkonvent 2025 (31 oktober -2 november)

Jag kommer vara på plats med en polare och demonstrera spel på dagarna, men vi kan nog lockas till en sittning rollspel eller två, särskilt på torsdagen!

Jag kommer stå i kiosken fredag fm, sedan under lördagen hålla 2 pass med brädspelet Go. Kommer i övrigt driva omkring en del.

Halloj alla!
Skall du på BSK i helgen och har inget att göra mellan 20.30-22.00Lördag?
Jag har tyvärr fått avhopp på grund av sjukdom och söker 1 eller 2 spelare som passar in på följande:
  • Är en rollspelare (måste inte vara gammal räv) som gillar sci-fi och läskigheter
  • Bjuder gärna på sig själv och är bra på att supporta dina medspelare
  • Spela rollspel på scen inför publik
  • Bli inspelad under eventet som sedan släpps i vår podd (Äventyrarna Rollspelspodd)
Noll förberedelse behövs! Skicka ett mejl till jorgen.niemi@gmail.com eller ett DM här. Jag försöker svara så fort som möjligt!

Här är pitchen:

ALIENS: FÖRLORAD SIGNAL​

Det är snart två år sedan Station 642 tystnade. För tre månader sedan fångade dock en relästation, ägd av Weyland-Yutani, upp en dataström från stationen. Informationen säkerhetsklassades omedelbart.

Systemet SZ Ursae Majoris, där stationen kretsar kring månen Selene, försattes i blockad. Rykten om nya mineralfyndigheter började spridas. Andra rykten pekade samtidigt mot mer exotiska upptäckter, men allt tystades ner av Weyland-Yutani.

Tre månader senare närmar sig nu en liten farkost med fyra erfarna soldater ur Colonial Marines den till synes övergivna och döda Station 642.

Äventyrarna Rollspelspodd kör spel på scen med spännande gäster och bjuder in dig att uppleva 90 minuter som du aldrig glömmer!

ALIEN_BSK.JPG

Back