Nekromanti Book of Erotic Fantasy

Duddmannen

Hero
Joined
4 Dec 2001
Messages
1,473
Location
Södertälje
Ville bara säga att jag fick den idag och den är jefligt snygg! Och har något av det coolaste materialet jag sett i en d20-bok sedan Hyboria's Fallen!

Rekomenderas varmt till mysiga hemmakvällar med en spelledare och dennes mest intima vänner... :gremgrin:
 

DesertRain

Hero
Joined
18 Oct 2005
Messages
1,008
Location
Lund
har hört om den och är den värd att köpa??, och funkar den till andra rollspel än D&D??
 

Duddmannen

Hero
Joined
4 Dec 2001
Messages
1,473
Location
Södertälje
Värd och värd... tja, för min del absolut - det här är saker som jag gärna har lite coola stats på. Men man ska kanske kolla in lite närmare innan man lägger ut de 2-300 kronorna som den kostar.

Den är skriven för d20 - specifikt Dungeons & Dragons, så jag tror inte att så mycket går att använda till andra spel. Fast bilderna/fotona är snygga. Och vissa idéer kan nog användas till de flesta spel.
 

Torbjörn

Swordsman
Joined
6 Nov 2003
Messages
402
Location
Göteborg
Jag vill inte verka tråkig nu, men jag tycker faktiskt inte alls att den var speciellt bra. Annorlunda: ja, Användbar: nej.

Inte heller den typen av bilder jag förväntade mig... :gremtongue:

Torbjörn - förmedlar sina högst personliga åsikter
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,592
Fast grejen är väl inte produkten i sig, utan symbolvärdet i att den gjordes.

Ungefär som när Einstürzende Neubauten spelade musik på en metallsvarv in en bunker under berlinmuren. Musiken i sig var kanske inte exceptionell, men symbolvärdet var enormt. På samma sätt är denna produkt något av en "act of defiance" mot WotC's normer, mediet som sådant och tabun i allmänhet, och som sådan kan de få ett värde.
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Vad innehåller den då? Regler för penetrationsvärde vs mödomsresistans? Slumptabeller för anal omkrets? Intressanta monsterdelar man kan använda som afrodisiaka (i synnerhet om man är gnom)? Graviditetschanser om man har sex med en dracolich? Vad?

Erik
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Jag ville göra er uppmärksamma på följande:

http://www.netbook-of-uck.net/online.htm

Gratis och genomarbetat! Jag kommer ihåg att jag blev ganska imponerad av utförligheten när jag läste den för några år sen. Den är ganska kul, men ganska nyttig och intressant också, speciellt ang. vad som händer när olika raser blir gravida och liknande. Chans till barn, korsningar, graviditetstid, osv.

Hur är BoEF i förhållande till den egentligen?

Edit: Hmm, det tycks som att korsavelreglerna bara finns i någon gammal version: http://www.lysator.liu.se/~johol/netbooks/CarnalGuide/carnal.txt

Knäppt.
 

Duddmannen

Hero
Joined
4 Dec 2001
Messages
1,473
Location
Södertälje
Vad innehåller den då? Regler för penetrationsvärde vs mödomsresistans? Slumptabeller för anal omkrets? Intressanta monsterdelar man kan använda som afrodisiaka (i synnerhet om man är gnom)? Graviditetschanser om man har sex med en dracolich? Vad?
Alltså, det var Book of Erotic Fantasy, inte FATAL d20!

Graviditetschanser - ja. Med dracolich - nej.

Den innehåller beskrivningar på hur de olika raserna ser på sex, och hur olika alignments ser på sex.

Grundegenskapen Appearance.

Vidare några nya klasser och prestigeklasser som använder sex (eller avhållsamhet från sex) för sina klasspecifika förmågor.

Nya färdigheter och användningsområden för gamla färdigheter.

Nya feats med fokus på olika aspekter av sex.

Nya föremål och vapen/pansar.

Nya besvärjelser och priest domains.

Nya monster/varelser.

Nya gudar.

Äventyrsupplsag.

Bland annat...
 

Duddmannen

Hero
Joined
4 Dec 2001
Messages
1,473
Location
Södertälje
Hur är BoEF i förhållande till den egentligen?
Book of Erotic Fantasy innehåller betydligt mer detaljerad information. Vissa feats är snarlika, men då BoEF introducerar grundegenskapen Appearance så baseras betydligt fler feats och funktioner på den egenskapen istället för Charisma som i UCK. UCK har ju varit med ett tag (sedan AD&D åtminstone) så det är ju inte otroligt att BoEF till viss del kom till just med UCK i åtanke - det är uppenbarligen saker där som spelare av AD&D eller DD3.5 vill ha.

Jag gillar tryckta böcker och därför känns BoEF som ett bättre alternativ, som dessutom innehåller betydligt mer info och exempel. Men UCK är ju å andra sidan gratis så om ekonomin är skral är det kanske ett alternativ att överväga.

Jag kommer naturligtvis att ladda ner lite idéer från UCK också!
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,926
Location
Sandukar
Den är inte helt vanlig vad jag förstår, men den är väl den mest udda d20-prylen i bokhyllan.

Magiska sexhjälpmedel... =)
 
Top