Nekromanti boktips

Netfeed

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2001
Messages
2,273
Location
Göteborg
ha nu trodde ni allt att ni skull få bok tips, men det får ni inte...
utan det är jag som vill ha boktips /images/icons/smile.gif

jag skulle vilja ha boktips om dark fantasy, vampyr böcker(fantasy), elak artad sci-fi, host erotisk fantsy host

jag vill inte ha författare i still med Jordan, Eddings och så
samt gärna på engelska

snälla kan ni hjälpa mig?
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Gene Wolfe, The Book of the New Sun.
Merwyn Peake, Titus Alone
Jack Yeovil, Drachenfels (Jag vet, den är ganska skabbig men innehåller en jäkligt trevligt story-twist mot slutet)
George R R Martin, A Game of Thrones

Umm... erotisk fantasy? Det beror ju på vad du rockar loss på, smaken är ju som bekant delad. Har till exempel en kompis som tycker att gyttjebrottning är otroligt kul, jag ser inte meningen med det. So no help there, young grasshopper!


Storuggla, biblotekarie ad nauseum
 

Quan'talis

Swashbuckler
Joined
14 Jun 2001
Messages
2,235
Location
Utlandet
Men inte kan du väl...

...nämna "Titus Alone" utan att ens säga någonting om Mervyn Peakes tidigare böcker i trilogin - "Titus Groan" och "Ghormenghast" - ? Då läser han ju böckerna i fel ordning och så upphävs rum-tids-kasualiteten och så går världen under!

Nu får jag väl ta mig samman och rekommendera ett par böcker också.

Den som inte läst William Gibson bör göra det omgående. "Neuromancer" är en av mina favoritböcker, "Virtual Light" och "All Tomorrow's Parties" är också riktigt bra.

Alfred Besters "The Stars my Destination" (som i England gavs ut under titeln "Tiger! Tiger!, ifall ni ville veta't) är Viktig för Genrens Utveckling och dessutom bra. Jag har inte läst någon annan av hans böcker, men Michael Moorcock har påstått att Besters "The Demolished Man" är "the founding work of modern science fiction".

Harlan Ellison. Philip K. Dick. Ray Bradbury.

Det blev visst bara science fiction den här gången. Hoppas att det inte gör något.

Erotisk fantasy är, som påpekats, en definitionsfråga. Dessutom skäms vi för mycket för att våga erkänna att vi läser sånt.

/JPS - innocent as a... well... something really innocent.
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Re: Kan jag visst!

Attans, där fick du mig allt! Allrajt, han kan välan läsa dom i ordning då.
Vad kommer du att kräva för glömma mit snedsteg?


Storuggla, biter i det sura äpplet
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Re: Sure thing!

Visst! Vem står först i kön? /images/icons/kiss.gif


Storuggla, med stora famnen
 

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
Dan Simmons

Dan Simmons, Carrion comfort (1989), prisbelönt med British Fantasy Award, Bram Stoker Award och Locus Award (horror)

Har inte läst den själv (har svårt för skräck) men lät något i din smak.

Källa: Världar av Mörker, Världar av Ljus av Annika Johansson

// Riddaren
 

Jade

Warrior
Joined
20 Nov 2001
Messages
254
Location
Rockmetropolen Hultsfred
hm...mörk fantasy....själv tycker jag att stephen donaldsson's böcker är ganska mörka... Särskilt krönikorna om Covenant. Har tyvärr bara läst Donalddson på svenska så jag kan inte uttala mig om hurdana böckerna är på engelska...
 

kazon

Veteran
Joined
6 Mar 2002
Messages
35
Läs Vampire The masquerade serien!
Det är en Dark fantasy vampyr bok på engelska med lite erotiska inslag!
Serien innehåller 13 delar den första heter TOREADOR....
Köpte den för två dagar sen och har knappt kunnat lägga ner den sen dess!!!!! Det är inte likt Jordan och deras skriv sätt!!!
Den kostar 72 kr och är en pocket bok! Kan köpas på Helges håla i växjö eller liknande Rollspels inriktade butiker som har lite heder!!!!!
 
Top