Nekromanti Bokrean

Feliath

Swashbuckler
Joined
28 Nov 2000
Messages
1,905
Hedengrens hade ett uppskattningsvis femhundra gånger bättre reautbud än Akademibokhandeln i år, i min mening, och då missade jag ändå att få tag på Canterbury Tales-utgåvan de sålde, vilket var rätt surt, och Röde Orm-serien hade jag redan och deras Puhsamling var ful. Likväl lade jag ungefär 300 spänn där och det hade gott kunnat bli sjuhundra om jag känt för att plocka upp boken med venetiansk konst, men det gjorde jag till slut inte.

Men minns jag rätt har ni väl inte ens en ordentlig Akademibokhandel i Linköping? Linköping suger väl på bokhandlar?



/Feliath — 1697 års koralbok i faksimil, 1180 sidor och certifierat vanvett för 69 spänn
 

Olle Linge

Snigel
Joined
23 Oct 2003
Messages
2,882
Location
北極東邊
Men minns jag rätt har ni väl inte ens en ordentlig Akademibokhandel i Linköping? Linköping suger väl på bokhandlar?
Jodå, det har vi haft sedan så länge jag kan minnas i alla fall. Vi har till och med två, en i stan och en på universitetet. Utöver det har vi också Bokia, Bokakademin (på universitetet också) och CD/bok Media eller hur de nu vill skriva sitt namn. Vidare har vi ett antal antikvariat av varierande intressegrad också. Nyligen hade de dock bokrea på ett av dessa (50% på alla böcker under 500 kr) och det ägde.

Om det här är mer eller mindre än vad det brukar finnas i en stad av Linköpings storlek vet jag inte, men jag inbillar mig att inte är under medel.
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,909
Location
Barcelona
Jag har inte varit på bokrean (jag har nog med olästa böcker som det är). Däremot köpte jag tre böcker för summa en tjuga på myrorna, som hade en egen liten bokrea: halva priset på rubbet. Böckerna ifråga var: Decamerone, Rudyard Kipling's Just So Stories, samt Nostradamus' profetior i svensk översättning av allas vår Åke Ohlmarks.

/Kalle
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Well, såg att de hade lite rea på rollspelsböcker på Spel på Clemenstorget här i Lund. Så jag fyndande Call of Chutulu för 190 spänn. Det tycker jag var ett bra pris.

/ Johan K, som ska ut med sina lufsare på hajk idag.
 
G

Guest

Guest
Jag får hjärnblödning av att gå på bokrean. Alla jävla Jan Guillou och Mankellböcker folk som frossar i ger mig avsmak... Att människor har så dålig smak är ett under. Nåväl, jag lyckades dock ta mig till min lokala bokhandlare igår och det blev Konst & Arkitektur Rom. Fin bok, bra läsning om man har intresset.

Trevlig helg!
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,673
Location
Rissne
I slutänden valde jag att öka min budget till 200 efter att ha fått ett par grejer sålda för 450:-.

Så, det blev mycket riktigt Occult causes of the current war samt The King in Yellow, där den senare är en av de bästa samlingarna skönt obehaglig skräck från slutet av förrförra seklet (asså, slutet av 1800-talet) jag läst, tror jag. Har den redan som mp3:or från Librivox (skitbäst sida!) men jag ville gärna ha den i bokform också. Sammanlagd kostnad: 196 spänn, åsså gratis frakt.

OK, ingen av böckerna var egentligen reade, men va' fan: det är bokrea, jag köpte billiga böcker, vart är problemet?
 

Marcus J

Hero
Joined
8 Oct 2003
Messages
950
Location
Göteborg
Själv så har jag köpt en bok om Art Nouveau, en om Christian Gunther och Sveriges utrikespolitik under andra världskriget. Dessa båda inköpta på akademibokhandeln vid kungsportsplatsen. Var också och tittade på SFboks rea, men fann inget köpvärt.

Från adlibris har jag beställt tre böcker som dessutom kommit men inte blivit upphämtade:

Övergivna platser av Jan Jörnmark, vars hemsida jag besökt flera gånger. Intressant om Sveriges nutidshistoria genom besök på övergivna platser.

Om samhällsfördraget av Rousseau. Impulsköp när jag egentligen letade efter Platon. Potential till att aldrig bli läst.

Slutligen så kommer Anders Ehnmarks En stad i ljus, efter rekommendation på (tror jag) GP's hemsida.

Total spenderat: Strax över 500kr.

/Marcus
 

Dilandau

Myrmidon
Joined
27 Sep 2000
Messages
4,610
Location
Stockholm
The King in Yellow, där den senare är en av de bästa samlingarna skönt obehaglig skräck från slutet av förrförra seklet (asså, slutet av 1800-talet) jag läst, tror jag.
Första halvan av boken i alla fall. Resten är ju bara dåliga romantiska berättelser i Paris.
 

Fludd

Veteran
Joined
23 Jul 2007
Messages
104
Location
Göteborg
Läser Kommando Holger Meins just nu. Köpte den för 60 spänn (har jag för mig) i fredags. Definitivt pris- och läsvärd.
 

Tibbelin

Warrior
Joined
28 Mar 2006
Messages
305
Location
Nangiala
Bokrean del 2

Maniska shoppare ska inte gå in på CDON's hemsida med tanken "jag ska bara beställa den där filmen". Med det sagt så gick jag in på CDON's hemsida för att bara beställa en endaste liten film.

Till att börja med så lyckas jag aldrig köpa det lilla jag tänkt mig hos CDON, jag är så bra kund där så de skickar mig rabattcheckar för jag är så bra kund.

Så två filmer senare och bara en liten titt på bokrean så hade jag lyckats beställa lite kakuro-böcker (mer matematik än tråkiga sudoku som alla håller på med), några Hälge-album samt några gamla godingar, inklusive Världarnas krig som jag länge tänkt läsa.
 
Top