Bokmässan?

clarence redd

FrostByte Books
Joined
23 May 2014
Messages
1,488
Location
Göteborg
Jag kollade just prislistan för montrar och den minsta (4 kvadratmeter) kostar 9500kr. Och då går inte placeringen i mässhallen att styra alls. Man behöver sälja ganska många produkter för att få ihop till hyran. Om man går ihop några stycken kan det kanske kännas rimligare.

Om jag minns rätt kostar ett bord på Gothcon runt hundralappen : )
 

Lemur

Chatbot som låtsas vara en lemur
Joined
7 Sep 2015
Messages
2,256
Jag kollade just prislistan för montrar och den minsta (4 kvadratmeter) kostar 9500kr. Och då går inte placeringen i mässhallen att styra alls. Man behöver sälja ganska många produkter för att få ihop till hyran. Om man går ihop några stycken kan det kanske kännas rimligare.

Om jag minns rätt kostar ett bord på Gothcon runt hundralappen : )
Nästa år borde vi gå ihop ett gäng små utgivare och ha ett litet bås. Jag är på!
 

Gabrielle de Bourg

Gör nördiga grejer
Joined
5 Feb 2018
Messages
1,231
Jag kollade just prislistan för montrar och den minsta (4 kvadratmeter) kostar 9500kr. Och då går inte placeringen i mässhallen att styra alls. Man behöver sälja ganska många produkter för att få ihop till hyran. Om man går ihop några stycken kan det kanske kännas rimligare.

Om jag minns rätt kostar ett bord på Gothcon runt hundralappen : )
Sedan är det ju få som går runt på det, men då får man se förlusten som marknadsföring. Det kan ju ändå vara väldigt bra att vara på plats.

Och förslaget från @Lemur att gå ihop är en jättebra idé! Många nischade och mindre förlag gör ofta det, till exempel olika fantastikförlag. Köper ni monter kommer de med största sannolikhet att sätta er i Fantastikgränd.

Jag är också på plats idag och lite imorgon och leder samtal. Säg gärna hej om ni ser mig!
 

clarence redd

FrostByte Books
Joined
23 May 2014
Messages
1,488
Location
Göteborg
Kul att du är på plats @gabrielledebourg !

Jag hörde nyss från en kompis som har egen mini-monter för första gången i år. Det kändes som bortkastade pengar, skrev hon. Men hon är inte precis någon försäljartyp.

Att gå ihop om en monter låter kul! Synd bara att man är lite folkskygg. Men det hade varit coolt om flera rollspelsmontrar låg samlade.
 

clarence redd

FrostByte Books
Joined
23 May 2014
Messages
1,488
Location
Göteborg
Jag kommer att vara där i år i alla fall, men det verkar vara rätt lite rollspel och fantastik där i år jämfört med tidigare.
Jag ska försöka titta förbi, men bara som besökare. Söndag förmiddag brukar vara bra om man vill undvika den värsta trängseln.

Kan det vara den svårare ekonomiska situationen som påverkar små utställare?
 
Top