Nekromanti Bokklubb

DODswe4

Hero
Joined
3 Mar 2004
Messages
1,283
Location
Stockholm
Det vore Kul tycker jag att kunna få boktips, man får väll ge boktips själv också som betalning (typ)
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,520
Location
Helsingborg
Du kan ju kolla den här tråden vad folk tyckte om bokrescensioner på forumet.. En tråd startad av Herr Balderk.. Vidare så kan du söka på "Bokklubb" med (återigen) Balderk som skribent på kulturforumet för mer läsning..

/[color:\\"green\\"]Han[/color] som undrar lite över var diskussionen om den andra framröstade boken tog vägen
 

NecTech

Swordsman
Joined
17 May 2000
Messages
647
Location
Norpan
Då kan jag passa på att rekommendera ALLT med Douglas Coupland. Kanske inte så mycket rollspel över det. Men det slår all plastig fjantfantasylitteratur. Rekommenderar Varmt!

MVH
NecTech
 

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
Ja, som Han antyder har jag även varit inblandad i bokklubbar. Blev väl en eller två omgångar tror jag, men intresset var relativt svalt. Det funkade inte så bra att få folk att läsa böckerna, även om det var många som nominerade böcker. Finns bra boktips i de två nomineringstrådarna dock.

Tycker att min utmaning är ett bättre sätt att få in boktips på, att det inte ställs några krav på vilken bok man ska läsa och så är att föredra. Ska bara få tummen ur att skriva en artikel om det så fler än kulturforumets läsare får upp ögonen för den. :gremsmile:

Sedan skulle jag vilja att ett klistrat innlägg om det på kulturforumet också eftersom den pågor under så pass lång tid... Dels som en påminnelse och dels för dem som missat tråden nu. Men hur fixar man det?

Edit: Om du kan komma på ett bättre tillvägagångssätt än det jag använde mig av så vore ju det kanonbra. Då kanske det kan bli några fler bokklubbar på forumet. Om man gjorde det under sommaren kan ju folk få tips på böcker att läsa till utmaningen också :gremwink:

/Balderk
 
Top