Nekromanti Boken luktade fisk.

Telephalsion

Swordsman
Joined
13 Jun 2009
Messages
681
Jag är på att hålla stora forumdiskussioner för att komma på mer magiteori och nya effekter (och kanske aspekter?)
 

Fienden

Hero
Joined
11 Oct 2008
Messages
1,655
Location
Någonstans i ödemarken
Telephalsion said:
Jag är på att hålla stora forumdiskussioner för att komma på mer magiteori och nya effekter (och kanske aspekter?)
Vi vet ju att Neogames arbetar med Oneirotropi, så vi får ju se där. Aspekter tror jag inte vi behöver fler (jag menar, det FINNS ju antiaspekter om du är så runkglad åt magiskolor :gremwink: ) men en komplett magiteoretisk beskrivning av Mundana och hur magi påverkar saker och ting... Det behövs.

Vi har ju kommit fram till lite saker häromkring, hur awesome vore det inte att ha en community-skriven bok? :gremwink:

//Kraetyz, som har sjukt ont i ryggen
 

Legion

Warrior
Joined
22 Oct 2002
Messages
221
Älskar forum. Tråden om den fiskluktande boken resulterar i en communityskriven bok. Vad ska er bok lukta?
 

Telephalsion

Swordsman
Joined
13 Jun 2009
Messages
681
Ny aspekt: Skitotropi.

Nya besvärjelser: Montezumas Hämd
Alstra 3 filament Skitotropi ob3T6
Väva "tarmrörelse" magnitud 3 på ob3T6

Jag ber om ursäkt för den låga nivån...
 

Telephalsion

Swordsman
Joined
13 Jun 2009
Messages
681
Diodactus perfekta avskräde. (ritual)
Alstra 4 filament scatotropi på 2 timmar (ob2T6)
alstra 4 filament ataxatropi på 2 timmar (ob2T6)
väva "justera movicoldos" på magnitud 4 på 2 timmar (ob2T6)'
väva "provisorisera" på magnitud 4 på 2 timmar (ob2T6)
ritualmagikern ånjuter perfekt avskräde tillsvidare.
 

Fienden

Hero
Joined
11 Oct 2008
Messages
1,655
Location
Någonstans i ödemarken
... Vi släpper den här diskussionen innan någon blir allvarligt mentalt skadad.

Jag ska försöka knåpa ihop en start på Magica Mundana (utan äckelmagi) så får vi se vad som händer! :gremwink:
 

Petter42

Swordsman
Joined
10 Jun 2009
Messages
635
Location
På väg ut ur den bokstavliga garderoben.
Du också? Har själv börjat sätta ihop kursen Teoretisk Magi A+B, men funderar på att skriva den ur Zaquns (min magiker-RP) vinkel, och låta det vara "Ultim Opus emt Zaqun". Då kommer den ha stort fokus vid alkemi, antagligen med ett helt husregelsystem.

Är för övrigt helt för bajsmagi, även om jag hade för mig att det hetta kaprotropi.

/Skitbra!

EDIT: Episkt citat: "Avföring och gamla kongelat."
 

T-RED

Warrior
Joined
4 Nov 2001
Messages
264
Location
Stockholm
Magica Mundana vore en helt underbar modul, om någon börjar med en kapitel indelning så kan ju folk komma med förslag där de hör hemma.
 
Top