Nekromanti Boken Consaber

kalas

Veteran
Joined
18 Oct 2000
Messages
96
Location
Västerås, Sverige
Jag har en frågan om kartan som medföljer till Consaber.
Nog för att det är självklart att kartan visar de område Consaber utsträcker sig i. Det skumma är att det inte någonstans på kartan står att det är Consaber? Är det för att jag inte sett det eller för att Consaber har ett annat namn kanske. Vad vet jag? Jag menar, i boken Asharien & Soldarn finns det även en karta. På den kartan står det åtminstone vad som är Asharien och vad som är Soldarn. jag menar att det då borde stå Consaber på Consaberkartan!!!
Leta så får ni se... hittar ni så kan ni ju svara!

/Darki (mannen som inte har så bra lokalsinne)
 

kalas

Veteran
Joined
18 Oct 2000
Messages
96
Location
Västerås, Sverige
Nej kanske inte, men för alla som inte spelat. Nya spelare kanske inte vet hur consaber kartan ser ut. Om SL någon gång skulle visa den för spelarna utan att säga vilket land det gäller så kan det ju vara idé att ha ett namn på landet... nog för att SL gått kan berätta vilket land det är. Men principen att det inte står, irriterar mig!

/Darki (mannen med principer)
 

Mederian

Warrior
Joined
1 Aug 2000
Messages
208
Location
Uppsala, Sverige
Om kartan finns i modulen Consaber borde det vara ganska uppenbart vilket land det gäller. Dessutom kanske spelarna har ett gäng vilsna halvlängdsmän som inte vet hur Consaber ser ut, då kan det vara bra att visa dem en karta utan att avslöja vilket land det gäller. Halvlängdsmän har nämligen en tendens att inte vara så välbevandrade /images/icons/wink.gif

Att det sedan inte finns några riktiga halvlängdsmän i Mundana är en annan sak.

/Mederian
- som iofs inte äger Consaber

<P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by Mederian on 2001-01-10 12:46.</EM></FONT></P>
 

Mederian

Warrior
Joined
1 Aug 2000
Messages
208
Location
Uppsala, Sverige
För att halvlängdsmän inte är så bevandrade, de finns i den kampanj i Eon som vi spelar och såg ut som ett bra exemepel att illustrera. Dessutom antar jag att det är allmän kännedom här på forumet.

/Mederian
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Re: Klipp av Misslornas öron tvångsmata dom

och ni har halvlängsmän..

Och har inte misslorna lärt sig ironi av det man har gjort mot dom så kommer de aldrig att lära sig...
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Re: ställer sig i skamvrån och skäms..

Äää ge Misslorna lite mördande reklam och de börjar röka som skorstenar....


som dom säger i den gamla gamla sången....

Allting går att sälja med mördande reklam
Kom och köp konserverad gröt
 

Lycan

Hero
Joined
17 May 2000
Messages
1,211
Location
Malmö
(OT)

Tja, en henéalv i vår kampanj fick ena örat avslitet och blev sedan tvingad att konsumera det.

Så går det när psykotiska thismalver får ena armen amputerad till följd av noloinpil i armen och därefter utvecklar ett oresonligt hat mot henéa.
Därefter trillade det till råga på allt ner en hénea i en av killens fångstgropar...

Under det scenariot fäldes det en hel del tårar - av såväl SLPer som RPer och spelare =)

MVH - Frans "Lycan" Björkstam
 
Top