Nekromanti Bokantikvariat med fantasy i Stockholm?

Daniel

Swordsman
Joined
7 Apr 2009
Messages
596
Vad finns det för bokantikvariat i Stockholm som har ett nämnvärt utbud av fantasy?
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Alfa Antikvariat hade ett par bokhyllor SF/Fantasy förut, men de slår igen i juni och någon kille från Uppsala köpte upp alla SF/Fantasy de hade - antagligen med planen att öppna antikvariat i Uppsala.
 

Daniel

Swordsman
Joined
7 Apr 2009
Messages
596
Jag har ingen koll på Stockholms antikvariat, så alla förslag är välkomna! Ska absolut ta en sväng förbi Skanstull-stället!
 
Joined
28 Sep 2013
Messages
966
Location
Stockholm
Möjligheternas hus i Skarpnäck hade en övervåning med böcker (har inte varit där på länge, därav 'hade'), bl.a. en hylla fantasy, mest det gamla vanliga, men ändå. Annat kunde man hitta bland romaner och pocket, svenska och engelska. Jag nämner det mest för att det är/var en bra loppis med mycket böcker (och annat) och jag har fyndat mycket där tidigare.
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
DeBracy;n322175 said:
Jag tar det lätta svaret:
Stockholms Science Fiction Antikvariat vid Skanstull

Nån med koll kan säkert föreslå nåt mer
Ett tips till alla som rör sig på sociala medier så har de här en väldigt aktiv instagram-sida också. Det är med sorgblandad förtjusning jag följer för jag inser att flera av godbitarna jag skulle vilja lägga rabarber på kommer bli köpta av någon annan än mig. Men det är mysigt att bara se vad de pysslar med också. Och vad det verkar av bilderna ser det ut som om de är synnerligen välsorterade.
 

Daniel

Swordsman
Joined
7 Apr 2009
Messages
596
Naaaaj, självklart har de stängt söndag-måndag då jag är förbi östkusten härnäst... Trist!
 
Top