Bok om den svenska westernfaschinationen!

CapnZapp

Myrmidon
Joined
3 Apr 2008
Messages
4,003
Bara eftersom jag är allergisk mot inlägg som postar en länk utan kontext eller information:

Boken När svenskarna sköt skarpt är en underhållande och lärorik populärkulturell djupdykning i Sveriges fascination för vilda västern och den nordamerikanska ursprungsbefolkningen. Man får dessutom lära sig allt om den udda genren av svenska westernfilmer! Av Daniel Hånberg Alonso.

Nu kommer denna tråd förbli förståelig även om länken slutar fungera i framtiden.
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,568
Jag förköpte boken och fick hem den för ett par veckor sedan. Den ligger på drygt 500 sidor med prydlig layout och många bilder. Verkar som trevlig läsning men den kommer nog att få stå i bokhyllan ett tag. Jag har andra böcker som är före i läsningskön.
 

Badmojo

Old’s cool
Joined
21 Sep 2011
Messages
1,891
Location
Marjura
Bara eftersom jag är allergisk mot inlägg som postar en länk utan kontext eller information:

Boken När svenskarna sköt skarpt är en underhållande och lärorik populärkulturell djupdykning i Sveriges fascination för vilda västern och den nordamerikanska ursprungsbefolkningen. Man får dessutom lära sig allt om den udda genren av svenska westernfilmer! Av Daniel Hånberg Alonso.

Nu kommer denna tråd förbli förståelig även om länken slutar fungera i framtiden.
Rubriken gav kanske ngn ledtråd i alla fall… :)
 

Klingonsylt

Swordsman
Joined
28 Sep 2005
Messages
482
Location
Umeå
Säger boken det? Det är ju Ben Hogan som är Genbergs serie. Genberg skrev mindre än en tiondel av Clay Allison-böckerna.
Nej, jag läste väldigt slarvigt, det står att Bengt-Åke Cras skrev de flesta. Det står lite om Ben Hogan också. Det är dock bara ett par sidor om kiosklitteraturen.
 
Top