Nekromanti Blue Planet

Boadicea

Veteran
Joined
17 Oct 2000
Messages
185
Location
Malmö
Är det någon mer än jag i detta alvånga land som spelar Blue Planet? Visst är det helt underbart?! Det är mycket story att läsa in, precis som Trinity, och det förlorar det på en smula, men konceptet älskar jag...

/boddi
 

Hjonas

Veteran
Joined
12 Oct 2000
Messages
128
Location
Örebro
Det har jag aldrig hört talas om, vilka gör och vart kan man läsa mer? Nya Sci-fi-spel är alltid skoj.. :)

[ Excutioner - Slayer of the light, Desecrator, Violator, Devastator - Messenger of Death ]
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
Hade inte Jens eller Ulrik Blue Planet också?

/Staffan
"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Du lär ju inte ha en gnutta tid till det, men skulle du inte kunna skriva en recension av det till www.rollspel.nu? Jag tycker själv att det verkar intressant men det är så speciellt att man säkerligen måste veta mer om det innan man kan köpa det eller spela det.

MVH Olle Johansson
Chefredaktör, www.rollspel.nu
 

Boadicea

Veteran
Joined
17 Oct 2000
Messages
185
Location
Malmö
www.biohazardgames.com Som för övrigt är en av de snyggaste och mest lättillgangliga siter jag sett...

Blue Planet utspelar sig på planeten Poseidon, dit väl valda delar av mänskligheten tagit sig på flykt från en totalpajad planet. Det är mycket story och lite regler, jusssst the way I like it. :)

/boddi
 

Ridijeck

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
358
Location
Örebro
Efter att ha läst bakgrundshistorien får jag intrycket att det rör sig om en korsning av vilda västern och SeaQuest DSV. Det behöver å andra sidan inte innebära att det är dåligt.

Ridijeck
gillar science fiction
 

Boadicea

Veteran
Joined
17 Oct 2000
Messages
185
Location
Malmö
Nja, inte SeaQuest direkt. Mer The Abyss i sådana fall. Och Western... Neh... Säger man Waterworld får väl alla dåliga vibbar, men grunderna finns där... Svårt att beskriva. Men det är ett härligt system och det finns plats för både action, skräck, och andra trevliga ingredienser.

/boddi
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
Medan vi väntar på Boeadicas recension så såg jag att någon lagt upp en recension av nya upplagan av Blue Planet på www.rpg.net... kan ju vara värt att kolla om man är intresserad.

/Staffan
"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather
 

Ridijeck

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
358
Location
Örebro
Som jag sade, det var bara det intryck jag fick efter att ha skummat igenom deras hemsida. Men hur som helst känns det som en ganska intressant värld som man kanske skulle titta mera på...

Ridijeck
som alltid känner behov av att ursäkta sig
 
Top