Nekromanti Blue Planet, Red Mars, T2000 etc...

Bjorn

Hero
Joined
24 May 2000
Messages
1,221
Location
Stockholm
Här kommer lite blandat smått&gott...

Köpte nyligen Blue Planet, har iofs inte hunnit mer än "hafsläsa" det men jag måste säga att jag blev lite tja kanske inte riktigt besviken utan snarare snopen. Jag hade trott att det skulle vara mera i stil med T2.3K och UPLIFT men jag tycker tyvär att det verkar lida av samma "new age" vanföreställningar som de flesta near-future spel lider av numera... Nån som har några kommentarer?

Mars-trilogin (Ni vet de där RED MARS, GREEN MARS, BLUE MARS), vet nån om det finns nå't företag som har planer på att göra rollspel på dom???
(SJG brukar ju gilla att licensa "allt som rör sig")

Twilight 2000
Är det nån som fortfarande spelar detta eminenta kultspel???

Är överhuvud taget intresserad av tips på spel, suplement och liknande åt hard-sf eller technotriller hållet...



/Bjorn
 

JornB

Veteran
Joined
28 Nov 2000
Messages
6
Location
Umeå
Här kommer också lite smått och gott :)

* Twilight 2000 är ett spel att rekommendera, helt klart. Underbart sätt att skapa karaktärernas bakgrunder, väldigt likt Mutant Chronicles.

* Sen kan jag också rekommendera Aftermath, ett lite udda (och gammalt) post appocalyptiskt spel, med en hel del Roadwarrior känsla.

/JornB
"Slår de som förtjänar det!"
 

Dilandau

Myrmidon
Joined
27 Sep 2000
Messages
4,485
Location
Stockholm
Red Mars skulle bli ett skojjigt rollspel, den saken är säker! Har dock inte hört något om att ett skulle vara i görningen...

En TV-serie däremot!!!!!!

- d -

dilandau@another.com
"Do Gnomes Dream of Subterranean Sheep?"
 

Tinboy

Veteran
Joined
5 Dec 2000
Messages
46
Location
Göteborg
Om du gillar Twilight borde du gilla Dark Conspiracy oxå, ett coolt spel med ganska tvistad värld.

Milleniums end är ett annat häfigt techno-thriller rollspel, lite komplicerad stridsregel, men bra värld. Vår värld anno 2000 fast det blev aldrig någon högkonjunktur i USA under 90-talet.

/Pär
 
Top