Nekromanti Bloodsport är färdigt!

Nalle med AK4

Swordsman
Joined
20 Jan 2001
Messages
421
Location
Hemma
Nu är filen om Bloodsport färdig. Även fast jag samlade in åsikter innan jag skrev den så tror jag knappast att den kan falla alla i smaken, så ifall ni tycker att jag ska ändra på något så kan ni skriva det här under så får det bli en "Bloodsport v. 2.0" lite senare.
Nalle
 

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Joined
12 Dec 2001
Messages
3,026
Location
Uppsala
Skitbra !

Det ser alldeles ypperligt ut. Det är klart att det här är ett dokument som trots allt överlämnar detaljerna till SL, vilket är bra tycker jag. Trots allt så finns det många stora svepande drag som lätt styr läsande in på helt rätt riktning. Fortsätt så här ! /images/icons/smile.gif

Jag hittade 3 stavfel när jag läste igenom det, vill du veta vart dom är eller korrekturläser du själv ?
 

Nalle med AK4

Swordsman
Joined
20 Jan 2001
Messages
421
Location
Hemma
Varför ska jag ha med tsumedo/kotsumedo för?
Det är ingen som tvingar deltagarna att använda de stridskonsterna. Det är väl inte allmäna kunskaper att kunna cyberklostridskonster? Visst, om ni vill ha tsumedo/kotsumedo så använd det men jag tänker inte ta upp tsumedo/kotsumedo i Bloodsport-dokumentet eftersom de egentligen inte har något att göra med Bloodsport. Isåfall får Ripperdoc lägga upp hela alltet på NoGo så kan man använda tsumedo/kotsumedo bäst man vill. Inser att jag låter tjurig och överdrivet sårbar nu men jaja, vad jag ville ha sagt var iallafall att jag känner inget behov av att ha med tsumedo/kotsumedo i Bloodsport. Men om tillräckligt många rantar om det så kanske jag tar med det (men tillräckligt många är i det här fallet väldigt många ska ni veta!/images/icons/wink.gif)
 

Nalle med AK4

Swordsman
Joined
20 Jan 2001
Messages
421
Location
Hemma
Danke danke!

Tack för de positiva uttalandena! Nja, att jag överlämnar mycket till SL beror nog mest på att jag är lat men också att jag anser det onödigt att ta upp regelfrågor om det inte är aaaabsoluuut nödvändigt, t.ex. hagelbössan som jag ju fick komma på själv(skall erkännas at mycket av bössans regler är snott från det avsågade hagelgeväret i NO/images/icons/cool.gif), där är det ju nödvändigt att skriva regler men om jag skriver splittermina så tror jag att intelligenta spelledare kan hitta regler i NO själva(eftersom NO ju innehåller de officiella reglerna medans mitt dokument är mer ett "hobbyprojekt"). Nu är det bara att ta upp mitt andra projekt, Marathon-rollspelet(inte maratonlöpning alltså...).
Jag kan gott tänka mig att det finns flera stavfel i texten, men stavningskontrollen i Word verkar ha pajat för mig.
Jag vet att jag skrev "öådor" på ett ställe, där skulle det vara "lådor". De andra stavfelen kan ha varit att jag skrev fel på "artificellt", har aldrig riktigt lärt mig att stava det ordet/images/icons/hairy.gif. Jag ska kolla igenom dokumentet och ska försöka posta "Bloodsport version 1.1" här under snart (eller nåt). Om jag fortfarande har missat något då så ska det vä vara själva faen..../images/icons/blush.gifeh, jag menar, då får du gärna göra mig uppmärksam på det. Har en känsla av att det kommer bli en sjuhelvetes massa updateringar av det här dokumentet...
 

nomardiculdacar

Warrior
Joined
27 Aug 2001
Messages
298
Location
Stockholm
Nej, ingen tvingar deltagarna att använda dem, och nej, dde har egentligen inget att göra med BS, men jag tänkte att om det kan bli ganska kladdigt med bara vanliga Slashers/Rippers, tänk då när en Tsumedoka äntrar planen. [color:red]Massaker.</font color=red>Jag tyckte det passade bra eftersom jag förstod BS somså att det ska vara kladdigt
 

Nalle med AK4

Swordsman
Joined
20 Jan 2001
Messages
421
Location
Hemma
Ja, men använd då tsumedo/kotsuemdo för allt i världen.
Det kunde jag iof skrivit att alla stridskonster och så är tillåtna, ska tänka på det till version 1.1 men jag tänker inte nämna några stridskonster speciellt. Och för att undvika "jag ska använda burjutsu ehe heh eh he he" så kan man ju skriva att det finns kampsorter som är mer eller mindre användbara i BS.
 

Nalle med AK4

Swordsman
Joined
20 Jan 2001
Messages
421
Location
Hemma
Tjohoo! Titta hit! BS v 1.1 är färdigt!

Här är Bloodsport version 1.1. Jag har rättat några grammatik- och formuleringsfel och lagt till stycken om kampsport och lite regler på slutet. Skriv gärna och berätta vad ni tycker om detta.
 

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Joined
12 Dec 2001
Messages
3,026
Location
Uppsala
versions historia ?

Med risk för att vara skenhelig så vill jag nog påpeka att en versionshistoria kan behövas.
Ex Ver. 1.1
En liten kasse stavfel rättade
Lade till lite text i underkapitlet Deltager

osv.

Det är lite svårt för oss dödliga att se vad som har ändrats annars /images/icons/smile.gif
 

Nalle med AK4

Swordsman
Joined
20 Jan 2001
Messages
421
Location
Hemma
v. 1.2 klar! Med historia!

Så, nu var det färdigt med versionshistoria!
Frågan är nu hur många som faktiskt kommer att ladda ned rätt version och inte bli förvirrade eftersom det kommer en ny ungefär en gång om dan. Det skulle nog vara smartare ifall vi tänkte släppa det här i butikerna i morgon, eller så, för då skulle ju folk inte kunna bli riktigt förvirrade eftersom de då skulle tänka "Ja det är ju bara testversionen, den riktiga boken blir mycket bättre." Men nu hoppas jag inte behöva göra en ny version på ett tag.
 

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Joined
12 Dec 2001
Messages
3,026
Location
Uppsala
Du har glömt... :D

Du har glömt att ändra versionsnummret i självaste filen, det står fortfarande Version 1.1 med stora djärva bokstäver /images/icons/laugh.gif.

Tänkte bara säga det.

Uppskattar verkligen versionhistorian, i annat fall så är det ganska så ogörligt att veta vad som är nytt och inte är nytt.
 

Nalle med AK4

Swordsman
Joined
20 Jan 2001
Messages
421
Location
Hemma
D'oh!

Ja ja, nu skiter jag i det så länge. Det känns som om jag vill ha något mer relevant att ändra. Fast ifall ni vill kan jag ju posta den rättade versionen. Jaja, jag ändrar det och lägger den i tråden här uppe (den med version 1.2).
 

Nalle med AK4

Swordsman
Joined
20 Jan 2001
Messages
421
Location
Hemma
Nu är det nytt igen...

Här är en ny version på 1.2 där det står 1.2 längst upp i dokumentet, inte 1.1. Inte relevant egentligen, men det kan ju vara kul att ha rättstavat.
 
Top