Nekromanti Blood Elf-grupper?

seinet

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,834
Location
Göteborg
Då en grupp på fem Blood Elfs inte håller i längden (när det kommer till raidinstanser) så föreslår jag att fler personer levlar sina blood elfs så vi kan köra en ren blood elf raidinstans-grupp när det blir dags.

Hur är intresset för det? Det är kanske bara jag som känner mig lite utanför som inte får vara med och leka med övriga blood elfs som kör regelbundet på onsdagarna?

/Seinet Wintermute - Skall iväg och göra sig förtjänt av lönen lite nu
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Vi var typ sju som mest när vi fortfarande levlade i Outlands, då körde vi två grupper för att opta xp-insamlandet och det funkade bra.

Under sommaren har vi ju haft semester på blodalverna och du har ju levlat ifrån rätt ordentligt.

Jag tror ingen tänker neka dig att vara med och spela på onsdag om du dyker upp i Freewind Post klockan åtta. Jag kommer ju vara i Norrland och alltså kanske inte kunna delta. Vet inte hur det ser ut med internet på vandrarhemmet.
 

seinet

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,834
Location
Göteborg
Fast jag har ju redan tagit och fixat massa quest i 1K Needles, men man kanske skall dyka upp ändå. Eskortquesten är lite jobbiga som ensam caster. Fast jag tror jag kommer ta en level till i eftermiddag/kväll efter jobbet. Är ju bara tre levlar från mount nu :gremlaugh:

Har du ingen GPRS till telefonen? Lägg upp den som internetanslutning i datorn via blåtand. Funkar skitbra :gremlaugh:

/Seinet Wintermute - Skall cykla iväg till By1 nu och kolla upp vilken port som nätverksuttaget är kopplat till och sedan skicka iväg uppgifter till ServiceCenter i Arboga.
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Jo, jag har en jävligt fet mobil med alla möjliga pinaler till.

Problemet är att jag betalar 15:- per megabyte skickad data, och jag tror inte bandbredden riktigt räcker till för att spela WoW på. :gremtongue:

Men jag ska se hur det löser sig, förhoppningsvis har vandrarhemmet internet i någon form.
 

seinet

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,834
Location
Göteborg
Hey, du kan ju alltid testa ifall bandbredden räcker, hade varit kul att se någon sitta och lira wow på en parkbänk på stan :p

/Seinet Wintermute - Har sett en som lirat wow här på jobbet, en av de värnpliktiga som pluggat in sin bärbara i väggen på markan :p
 

Simon

Swashbuckler
Joined
10 Oct 2000
Messages
2,602
Location
Malmö/Stockholm
Men menar du att man ska köra raids utan Warriors? I brist på belf-warrior-möjligheter så försöker jag levla upp en troll-warrior för att kanske finnas till hands för shield duty för en eller annan belf-grupp. Om jag nu kommer ikapp vill säga... Jag är så dålig på det där.
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Men menar du att man ska köra raids utan Warriors?

Jag förstår att det är svårt att greppa för dig, som är avid warriorfanatiker, men det går faktiskt. :gremsmile:

Vissa instansbossar kräver säkerligen en tungt gearad full prot-warrior, men jag har aldrig stött på bristen på en warrior som något stort problem när jag har kört instanser. Någonsin.
 

Simon

Swashbuckler
Joined
10 Oct 2000
Messages
2,602
Location
Malmö/Stockholm
Ambulivabul!

Men asså, är inte skillnaden rätt stor? Alltså, även om pallar och björndruider med mera tål bra med stryk så är det väl mycket krångligare att manadja aggro, och den skillnaden trodde jag var för stor för att ignorera i svårare raidinstanser.

Znozyr yells: Worriahs fo' da win!

Men jag tror dig, i och för sig...
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Tja, jag har bara kört i PUG's (och med 2-3 guildmedlemmar+randoms) och då har man oftast 1 klass med hyfsad crowd control, någon petklass, någon off-tank osv.

Själv brukar jag få DPS-tanka eftersom jag bara kan bygga threat med dps och frost shock och inte är specad för healing (men jag har massa healinggear så det går rätt bra att mainheala också...) och det går oftast att hålla aggro på 2 mobs samtidigt om de andra gubbarna sköter sig (gör de inte det så klarar man sig ändå och får ressa klanten), men man drar oftast inte mer än 1 mob och då är aggro managment inte direkt en central del.

Så för att summera: icke-dedikerade roller, bra mix med klasser, bra pulls = ingen warrior är nödvändig. Dock är det en skön lyx när man har en warrior som kan tanka, men jag brukar dra aggro ändå eftersom jag dps:ar så hårt :gremlaugh:
 

seinet

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,834
Location
Göteborg
Jag syftade inte på att det skulle vara någon optad grupp utan mer en RP-grupp i stil med ett gäng blodalver som springer runt i Azeroth och plundrar grottor på skatter och erfarenheter.

/Seinet Wintermute - Vill man köra hardcore kör man ju andra karraktärer :p
 

G4il1

Veteran
Joined
12 Oct 2004
Messages
160
Ok så här är det till att börja med:

Alla som spelar lite mer frekvent i gillet utom Strongbeard (och möjligtvis Simon som jag inte vet vad för präst eller annat han skapat mer än warriorn) har blodalver och den som är lägst är väl Kaira just nu.

Strongbeard valde vi / han just för att vi behövde en warrior och därmed inte kunde vara blodalv.
I.o.m.d. så har vi en grupp som spelar varje söndag som är alla runt lvl 55 och 2 av dem är blodalver nämligen warlocken Gregyrt och magen Asmiel.

Sedan har vi Matiss mage

efter det i lvl har vi vår tidigare blodalvsgrupps medlemmar i form av
Eveleen ('lock)
Herakleides (Paladin)
Evengelyn (Präst)
och Mathalis (Mage)

och sedan har vi Kaira (Huntard) inte så långt efter.

Jag har dessutom förutom min Eveleen också en blodalvs huntard som är lvl 43 så vi lider inte brist på blodalver.

Ser vi till 10 manna (och även till viss del 5 manna i outlands) så anser jag att man behöver en riktig prot specad warrior.

Det går oftast utmärkt att spela med prot specade paladins eller feral specade björnar men i vissa lägen så funkar inte dessa (tro mig jag har vart med och provat mycket med förra gillet) mao att bara köra blodalver kommer inte att funka i längden

Jag tycker dock att det är kul att prova och se hur långt vi kan komma.

Sammantaget så vore det lite kul att höra vad folk vill / kommer att ha för huvudkaraktär igentligen.

De jag vet är att Strongbeard kommer vara hans enda gubbe som det ser ut nu.
Jag vill helst spela Druiden när alla kommer upp till 70 (80) men kommer även kunna spela prästen då jag kommer lvla den med det 5 manna gänget som vi spelar på söndagarna med nu och antagligen också Warlocken då den ingår i blodalvs gruppen.
Men som sagt Druiden är min huvud gumma.

Det jag tycker vi saknar i gillet idag är en som spelar präst som sin huvudkaraktär för det är en healer vi saknar mest.

Rätta mig nu om ni tycker jag har fel men jag skulle tycka att följande uppsättning spelare som kör 10 manna instanser skulle vara trevligt:

Warrior: Strongbeard
Paladin: Herakleides
Druid: Gordia
Rogue: Grishnia
Shaman: Togtok
Asmiel: Mage
Gregyrt: 'Lock
Darzhag: Hunter
Seinets gubbe/gumma oavsett om du väljer 'lock eller mage
Präst: någon vem som helst ny gärna Simon

Detta är en ganska bra optad grupp som skulle kunna fungera långt och ja det är en optad grupp men det vore väldigt kul om vi kunde få till en sådan med så vi i alla fall kan försöka att ge oss på 10 manna instanser med.
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Det jag i första hand vände mig mot var Simon, som enligt egen utsago aldrig spelat upp en karris högre än level 48 (vilket landar honom i typ Zul'Farrak vilket är en löjligt lätt instans). Jag betvivlar inte att man behöver full prot-warriors med ofta en fullgod offtank i endgameinstanserna (särskilt i Outlands), främst på grund av bossarna, så en warrior är ingen nackdel.

Gruppsammansättningen du presenterar verkar klart vettig, vi har bra DPS:age, bra tankage, bra healage och dessutom nog med hybrider för att hålla gruppen igång om mainhealer eller maintank går ner. Jag är sjukt sugen på att börja spela lite svårare instanser, så ni får gärna komma ikapp snart. :gremsmile:
 

seinet

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,834
Location
Göteborg
Mjo, jag har lagt upp Zhork lite på hyllan för att köra med Matiss nu dock, så det blir inget high-level förrän hon är mogen för min del. Postade så sent som igår alla ädelstenar som Zhork lyckats samla på sig genom tiden till Matiss, tror jag kunde levla säkert 30 skillpoints eller något sådant.

Skulle visserligen kunna raida och köra några high-level-instanser med Zhork, han skulle t.ex. behöva ta sig igenom Uldaman för att få nästa steg på Enchanting

Seinet Wintermute - "Efter lunch"-koma :gremtongue:
 

Simon

Swashbuckler
Joined
10 Oct 2000
Messages
2,602
Location
Malmö/Stockholm
Jag tror dig. Jag har som sagt spelat minst sagt casually under mina två år, så jag är hardly nån expert.

Jag vet inte varför jag har sån förkärlek för rena grupproller. Det är nåt med det estetiskt snygga i triangeln tank-healer-dps antar jag. Men så är det också väl etablerat att jag är en konstig typ... :gremlaugh:
 

Simon

Swashbuckler
Joined
10 Oct 2000
Messages
2,602
Location
Malmö/Stockholm
Okej, I'll get working on min präst Adree. Hon är helt nystartad, och vi får se hur fort jag lyckas levla, men nu har jag ett sammanhang och en anledning i alla fall, och det är det jag har saknat.
 

G4il1

Veteran
Joined
12 Oct 2004
Messages
160
Mycket trevligt att se :)
Adree blir så välkommen :)
Säg till om du behöver råd om något. Har sisådär 172 levlar Prästspelande innanför tröjan så lite skall jag nog kunna hjälpa om du undrar något :gremsmile:
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Casual är ju enda rätta sättet innan man dingar 70. :gremtongue:

Själv vet jag inte varför jag gillar hybrider, mitt motto brukar vara "om du ska göra det ska du göra det ordentligt". Det måste vara den där sköna känslan när man mitt i en fajt helt byter roll i striden och räddar utkomsten av den. Det kan inte en warrior, mage eller rogue göra - panikheala warlockens pet så att vi inte får aggro på en massa clothisar när den dör, eller frost shocka bort en mob som dragit aggro på fel person och sen offtanka den är så underbart. :tekopp: :gremgrin:
 

Simon

Swashbuckler
Joined
10 Oct 2000
Messages
2,602
Location
Malmö/Stockholm
Ja, det var ju inte helt lite, får man säga! :gremlaugh:

En första fråga omedelbart: Tycker du att det är rätt tänkt att köra Shadow medan jag levlar?
 

G4il1

Veteran
Joined
12 Oct 2004
Messages
160
Helt klart rätt
första 5 poängen i Spirit tap (Skippa blackout helt) sedan letar du efter mycket "gear" som har i första hand +spirit i andra hand +int och i 3:e hand +stamina. Har du mycket spirit kommer du i princip aldrig vara utan mana när du solospelar.

här finns en bra guide How to level a Shadow Priest
 
Top