Re: För formens skull ...
Okej, då testar jag med »far med osanning«, »fabulerar«, »hittar på« eller »ljuger« i stället.
Tja, vad sägs om: När någon enda person faktiskt kan få tag på det, läsa det och spela det. I elektronisk eller tryckt form, eller som ljudbok eller film, whatever. Så länge det är en fysisk omöjlighet för någon att använda spelet på något sätt så existerar det inte.Yassilus said:För att utveckla det, när finns ett spel enligt dig?
Så när recensenten skriver om det fysiska utförandet (sidantal, papperstyp, bindning etc.) av ett spel som inte existerar i tryckt form, och när användare i inlägg påstår sig äga och spela dessa icke-existerande spel – då är det inte att luras?Yassilus said:Näh, "ni luras" är knappast fakta.
Okej, då testar jag med »far med osanning«, »fabulerar«, »hittar på« eller »ljuger« i stället.
Jag skulle inte säga att "hitta på" är samma sak som att "ljuga". Det finns de som hävdar att all fiktion kan likställas med osanning, men jag hör inte till dem. Det leder till alldeles för många problem.