Nekromanti Blodulvar

Thedax

Veteran
Joined
30 Dec 2010
Messages
120
Hej! Jag är en schaman som tillhör kamorianernas stam, blodulven (som med dubbelt så snabb läkning är helt OP). Jag lyckades även med alla framgångsslag och får därför en ande bunden till ett föremål eller djur. Jag tänkte lägga mina 2 C-val på ett djur som jag bundit en ande till, en blodulv tänkte jag då det passar med min bakgrund. Eftersom neo inte verkar släppa deras bok om djur på ett bra tag blir jag tvungen att skapa djuret själv.

Vad är en bludulv och vilka egenskaper har den? Kanske som en något bättre hund, anpassad till att spåra, dra eller vakta.
 

Poseur

Swashbuckler
Joined
16 Jan 2007
Messages
2,233
Location
Falun
Jag skulle tro att blodulvarna är typ en stam utav vanliga ulvar, kanske lite större eller något. Men prova med ulvar. Deras stats står i Tirakboken tillsammans med lite brödtext om dem, men i bestialiska folk är dom beskrivna och är en utav de coolaste och fräscha raserna i den boken.


/Poseur spela Eon strax :gremgrin:
 

Thedax

Veteran
Joined
30 Dec 2010
Messages
120
Tack så mycket! Eftersom man läker dubbelt så snabbt om man kommer ifrån "blodulvens stam" borde väll även blodulvar läka dubbelt så snabbt? Enligt boken ska man ju få några av djurets egenskaper.. Tror ni ulvar är bättre än hundar eller som hundar? Jag har nämligen tyvär inte Mörkrets Döttrar..Är det en bra bok? :gremsmile: tack på förhand
 

Poseur

Swashbuckler
Joined
16 Jan 2007
Messages
2,233
Location
Falun
Om du dubblar en vakrhunds STY och TÅl, och sen lägger in riktigt PSY instället för relativt så har du statsen ungefär på en ulv. De är ca 130 i mankhöjd och väger omkring 250kg så de är ganska mycket fläskigare än hundar. De är alltså besjälade varelser och kan således förmågan att tala, de har ett eget språk men vissa behärskar mänskliga språk på nivå 5-10 och ganska primitivt.

Tirakboken är precis som alla olika "ras"-böcker mycket köpvärd, ty alla är faktiskt riktigt bra, även om man stör sig mycket på alla också men generellt är de alla väldigt bra.
Dock om du vill ha info om ulvar så köp bestialiska folk, där är de uppdaterade och med mer info. Dessutom är troll beskrivna^^
Bestialiska folk är dock en bok av mycket skiftande kvalité.


/Poseur Spelledde en grupp bergatroll´slps igår :gremgrin:
 
Top