NYHET Blodslandet och Bestarnas bok till Svärdets sång

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,370
Location
Stockholm
Om någon mot förmodan skulle ha missat det så har Fria ligan släppt en ny Kickstarter till Svärdets sång!

Klicka här för att komma till kickstartern.

Den är, inte förvånande, redan "fundad", tror det tog åtta minuter.

Erik Granström har skrivit Blodslandet och Andreas Marklund (har skrivit för Kult och Mutant UA bland annat) och Erik har skrivit Bestarnas bok.
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,514
Jag valde att inte backa Bittermarken vilket jag sedan ångrade. Borde kanske lära av mitt misstag och backa detta. Tycker att det verkar grymt och även om ligans regelmotor inte placerar sig på min eller min spelgrupps topplista är jag sugen på att försöka få Svärdets Sång till spelbordet någon gång i framtiden.
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,370
Location
Stockholm
Andreas Marklund tyckte jag alltid var den mest begåvade MUA-författaren och hans roman var trevlig. Får nog backa detta!
Han var en av de nya förmågorna när jag hade hunnit bli en etablerad skribent för Target games. Hade de inte lagt ner rollspelen hade han med all säkerhet skrivit rätt mycket mer Kult för dem.
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
16,935
Location
Ereb Altor
Han var en av de nya förmågorna när jag hade hunnit bli en etablerad skribent för Target games. Hade de inte lagt ner rollspelen hade han med all säkerhet skrivit rätt mycket mer Kult för dem.
Åfan. Trodde han kom ut iom JFAB. Där ser man.
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,370
Location
Stockholm
Om ni vill veta lite mer om Bloodslandet kan ni lyssna på Effekt Podcast, där Dave och Matt, som spelar massor med FL-spel och skriver till FL också ibland, intervjuar självaste Erik Granström.

 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,514
Har just gått igenom min pledgemanager. Fick betala 269 kr i frakt för två böcker. Det var mer än väntat måste jag säga.
 

Bolongo

Herr Doktor
Joined
6 Apr 2013
Messages
4,070
Location
Göteborg
Huh. Varför ens ta betalt för frakt nästan ett år innan det förväntade leveransdatumet?

För övrigt har jag inte ens blivit inbjuden till någon PM...
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,514
Pledgemanagern är väl inte öppen än, eller har jag missat nåt?
Jag fick en länk i ett mejl: ... your Forbidden Lands RPG – Book of Beasts and The Bloodmarch pledgemanager is ready!
 

kloptok

Pensionerad astrolog
Joined
14 Dec 2008
Messages
1,220
Location
Stockholm
Alla invites från Pledgemanager skickas inte ut samtidigt, för större kampanjer kan det ta några timmar innan alla fått sin.
 

Fenhorn

Amatör på proffsnivå
Joined
5 Jun 2011
Messages
207
Location
Mariestad
Alla invites från Pledgemanager skickas inte ut samtidigt, för större kampanjer kan det ta några timmar innan alla fått sin.
Visst så är det ju men de har ju inte ens skrivit på kickstartern att pm har öppnat, vilket de brukar göra (och då brukar folk sedan undra varför de inte har fått en invite än).
 

kloptok

Pensionerad astrolog
Joined
14 Dec 2008
Messages
1,220
Location
Stockholm
Visst så är det ju men de har ju inte ens skrivit på kickstartern att pm har öppnat, vilket de brukar göra (och då brukar folk sedan undra varför de inte har fått en invite än).
Man väntar just därför gärna en liten stund med att posta sin update, för att minimera det du beskriver (att folk undrar var deras invite är). Hellre en invite utan update än tvärtom. Det går också att skicka ut mindre tester i förväg (kanske 12-24 timmar i förväg) till bara ett fåtal procent av backers, vilket kanske är fallet här. Slutsatsen är i vilket fall: simma lugnt, era invites kommer tids nog :)
 

Fenhorn

Amatör på proffsnivå
Joined
5 Jun 2011
Messages
207
Location
Mariestad
Man väntar just därför gärna en liten stund med att posta sin update, för att minimera det du beskriver (att folk undrar var deras invite är). Hellre en invite utan update än tvärtom. Det går också att skicka ut mindre tester i förväg (kanske 12-24 timmar i förväg) till bara ett fåtal procent av backers, vilket kanske är fallet här. Slutsatsen är i vilket fall: simma lugnt, era invites kommer tids nog :)
Problemet med den filosofin är att det blir känt att PM är öppet ganska snart i vart fall och om man inte gör en update om det så blir det bara mer frågetecken och undringar bland folk.
 
Top