Nekromanti blockränsning

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Najs!!! =)
Jag gillar inte manga i stort, just eftersom alla tycks teckna det nu för tiden, det är minst sagt ur mina ögon en alltför överrespresenterad stil som jag inte kan fösstå. Jag tycker kort och gott att det finns så grymt mycket snyggare och mer innehållsrika stilar. (Hm... Jag är nog inte rätt person att kommentera då kanske... :gremcrazy:)
... Menar inte att klanka ned på dig och ditt tecknande, du tecknar naturligtvis hur/vad du vill och vad jag än tycker om stilen i sig så är du jävligt bra tycker jag.

Det jag gillar mest är din ytterst cleana och fina line art samt kulörerna i din färgläggning. Det sprudlar verkligen av liv och ton. Thumbs up!
 

Sollyx_UBBT

Veteran
Joined
21 Jul 2007
Messages
62
Location
Göteborg
tackar! jo ja vet att det är många som inte gillar manga stilen men som ni sett i andra bilder så behöver det inte vara manga det är bara den stilen jag tycker är roligast att rita.

tackar linearten är gjord med pensel och färgläggningen har jag använt promarker.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,618
Location
Rissne
Säker, livfull och snygg lineart. Jag skulle, om jag får vara konstruktiv, rekommendera dig att framför allt fundera på och kanske testa det här med djup mer - jag ser att du experimenterat i flera av bilderna och det är skitbra. Skuggor och färgskiftningar kan göra mirakel vad gäller att skapa en känsla av att saker är olika långt bort från betraktaren. Jag nämner det eftersom några av bilderna ser en smula "platta" ut, det blir svårt att se t.ex vilket ben som ligger framför det andra och hur långt fram/bak, hur vinkeln ser ut etc. Kanske fundera lite kring ljuskällor, var ljuset kommer från opch hur skuggor faller från en kroppsdel på en annan? Sånt är skitsvårt, men rätt så användbart att kunna.
 

w176

Förlorad dotter
Joined
27 Dec 2001
Messages
3,626
Location
Umeå, Västerbotten
Dina hår, även om det er stiliserade skulle tjäna på att du lärde dig lite om hur hår egentligen faller, hur man utrycker volymer och så vidar.
 
Top