Nekromanti Blixt

Bogmoll

Veteran
Joined
11 Dec 2000
Messages
18
Jag har en fråga!
Varför har effekten blixt inbyggdt avstånd, när ingen annan offensiv effekt har det. Borde det inte bara blixtra lite snyggt, om magikerns hand.
På grund av detta behöver man ingen annan offensiv besvärjelse blixt härskar. Vilken klåpare som hälst kan ju väva ihop 5 fototropiska filament till en fete blixt Ob5T6 trauma och smärta. Självklar kan jag ju ändra på detta men vad tycker ni (Dvs ni på Neo Games)ni andra kan åxå komma med en åsikt.

Bogmoll
 

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
"På grund av detta behöver man ingen annan offensiv besvärjelse blixt härskar. Vilken klåpare som hälst kan ju väva ihop 5 fototropiska filament till en fete blixt Ob5T6 trauma och smärta. Självklar kan jag ju ändra på detta men vad tycker ni (Dvs ni på Neo Games)ni andra kan åxå komma med en åsikt."

Om livet var mig själv kärt, skulle jag nog låta bli att göra en sådan blixt. Chansen att misslyckas är större än att lyckas...frågan är om inte t.o.m. fummelchansen blir högre än att lyckas också.

Riddaren


Det enda sättet att vinna en diskussion är att undvika den.
Dale Carnegie
 

LeJonklev

Swordsman
Joined
30 May 2000
Messages
520
Men han har rätt. Det ska till en verklig klåpare för att försöka sig på en sådan besvärjelse.

LL

I found it hard, it was hard to find, oh well, whatever, nevermind.
 

Bogmoll

Veteran
Joined
11 Dec 2000
Messages
18
Om man har 16-17 i alstra Fototropi är det inga som helst problem att alstra 5 filament.

Så ni tycker inte det är konstigt att blixt har inbyggt avstånd.
 

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
Undersökning

"Om man har 16-17 i alstra Fototropi är det inga som helst problem att alstra 5 filament."

Jag testar nu 5 gånger så får vi se hur många som lyckas (har 17 i alstra)

1) 3+5+5+4+2=19 miss (observera, ingen 6:a ens denna gång)
2) 2+4+5+1+(3+(2+3))=20 (värden inom parantes är omslag pga 6:a)
3) 1+5+(1+(5+(5+5)))+(5+5)+(2+(3+5))=42
4) 1+1+1+3+(3+1)=10 (oj, han lyckades, och det väldigt bra
5) 5+5+1+1+(1+(4+3))=20

Efter 5 försök har endast 1 lyckats.

Riddaren


Det enda sättet att vinna en diskussion är att undvika den.
Dale Carnegie
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Re: Men Sir OM man fuskar så klarar man det.

En magiker kan fuska och klara av "alstringen" genom en liten pryl som kallas Konglemat och Ackumulator
( magiskt batteri ) man alstar ett filament i taget lagrar och sen kan man när man har nog använda ALLT på en gång..

Och angånde svårigheter med besvärjelse slag så kan det fixas genom andra små regler som att gestakulera vilt så kan man sänka svårigheten genom exta filament kan man minska svårigheten med Besvärja slaget så det går även om det är ett Ob5T6 slag..
Magikern måste bara använda de grå lite mer...
 

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
Re: Men Sir OM man fuskar så klarar man det.

Jovisst...men på samma sätt kan du ju sänka även de andra besvärjelsernas svårigheter....Inte bara blixt.

Riddaren - gillade att han som lyckades gjorde det perfekt :)



Det enda sättet att vinna en diskussion är att undvika den.
Dale Carnegie
 

Virocon

Swordsman
Joined
5 Sep 2000
Messages
453
Location
Stockholm, Sverige
Jag tror att du har missförstått något nu; visst, blixt är kraftfull, men det är väl bara verkligt? Jag menar, jämför med de andra offensiva effekterna. Tänkt verkligt. Hur mår du om du får en eldboll i skallen, och sen hur du skulle må om du fick en blixt där?
Sen att den skulle kunna ha beröring istället för avstånd är väl möjligt, men i så fall så förlorar just "Blixt"-delen
i kraft. Förbjud istället effekten och skapa en ny, det är lika bra. En blixt ska inte kunna användas utan avstånd, det ärantagligen därför det börjar på just avstånd. Om effekten till exempel börjar på beröring och Fingald ska använda den; han går fram till sin fiende och, eftersom han inte har transformering, så lägger han bara handen på sin fiende som sedan får 10000 volt i sig. Han säckar ihop och dör.
Nu, han kunde inte transformera till ataxatropi, så det fick gå med beröring. Visst, det gick väl lika bra i stort sett. Men var är blixten?

/Virocon, som tittar på namnen först.

Just det, en effekt som kanske passar bättre i ditt fall;

"Elchock"
Fototropi 1+
Personlig
Momentan

Sen kan du nog komma på resten själv.
 
Joined
3 Oct 2000
Messages
1,413
Location
Alingsås
Tänk att göra besvärjelsen proviosorisk. Det skulle inte vara särskilt svårt. Alstra ataxatropi 4t6, transformering 4t6, besvärjelse 2t6(snabbt), besvärjelse 2t6(snabbt), besvärjelse 1t6. Makt!

"I begynnelsen skapade människan Gud"
 

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
Du glömde...

...att alla slagen är Ob...

Redan Ob4T6 ger mycket hög chans att misslyckas om man inte har närmare 16-18 i färdighetsnivå, annars är chansen bara hög vid Ob3T6.

Riddaren


Det enda sättet att vinna en diskussion är att undvika den.
Dale Carnegie
 

William_Besario

Warrior
Joined
20 Jun 2000
Messages
261
Location
Borlänge , SWEDEN
Re: Men Sir OM man fuskar så klarar man det.

Min spelare är smart han , han är alkemist och gillar verkligen inte att misslyckas , så han har helt enkelt gjort en massa nivå 5 genratorer och har dom i en ring, han gillar heller inte misslyckas med att väva , så han har artefakte som sköter hela böset , och eftersom att han har spelat Jefligt länge och har haft tur med karatären så blir grejornas FC runt 18-20 , så han är i det närmsta oövervinllig med sisådär 4 blixtar iliften per runda

För mig i tiden!
 
Top