Nekromanti Blir det ett nummer 7?

Rikard J

Veteran
Joined
17 Aug 2000
Messages
109
Location
Borlänge
Vi på layout har inte fått något material alls (nästan) frågan är ifall det blir någon tidning? Har våra merarbetare blivit bortförda av utomjordingar eller vad är det som händer???
Tanken var att tidningen i stort skulle vara satt efter helgen, det lär ju inte bli lätt. Ungefär lika lätt som att göra filé minjong av luft så att säga...

Nej, skärpning eller åtminstonde mejl som talar om hur ni ligger till. Vi hade ju lika gärna kunnat spela rollspel som att sitta och häcka framför våra datorer i väntan på material som vi skulle ha haft för flera dagar sen...

!

Layout och Design, Codex (Tillsammans med Johan L)
 

Azagthoth

Myrmidon
Joined
7 Feb 2000
Messages
3,548
Location
Stockholm
Har varit på universitetet och tjafsat (någon stängde av min uppkoppling igår, av okänd anledning). Jag skickar det jag fixat alldeles strax.

Det är dock inte vidare mycket texter som har inkommit allt som allt, om målet är att nå ca 100 sidor blir det mycket reklam i detta nummer.

/Azagthoth
 

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
Jag har en text jag kommer göra en korrektur idag...Det är det enda, har tidigare lämnat en annan korrekturtext...

Riddaren


Det enda sättet att vinna en diskussion är att undvika den.
Dale Carnegie
 

DanielSchenström

Swashbuckler
Joined
10 Dec 2000
Messages
3,309
Location
Enköping
Hmm, märkligt. När jag pratade med Ola senaste var det typ 80 pers som ville skriva för Codex så materialbrist var det inte frågan om. Jag vet att Nallo hade en världsskaparartikel, den borde ha inkommit till förra numret. Jag har själv bidragit med vad jag sagt att jag skulle. Jag antar att ni räknar med både korrat och okorrat material.

Hur mycket textmaterial saknas för att det ska bli 100 sidor, och hur mycket saknas för att den ska bli åtminstone samma tjocklek som förra numret?

Här är extramaterial som jag kan bidra med på kort tid:
Shenmuerecension (rollspel till Dreamcast)
Musikrecensioner (ett par stycken)
Skämt-artikel: Hur man slår fram ett äventyr (massa tabeller)
Dagstidningsframsida med notiser (med äventyrsuppslag till en massa olika genrer)
Presentation av klassiskt rollspel (förslag: AD&D 1st ed, Gamma World, Star frontiers, Top secret, Gang Buster)
Humorartikel 2: Intervju med ett gäng äventyrare och deras liv.
En artikel om bra siter med spelhjälpmedel, kartmakare och dylikt.
Hemma hos-artikel. Lite livvsstilsaktigt om en fantasyvärldsinvånares hem. inte humor så mycket som stämningsfullt.

Ja, det kan jag ordna iaf det tryter. Ni har min mailadress.

daniel Schenström
 

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
Nu har jag gjort de två korrekturer som jag har fått...och jag hoppas att det kommit fram till layoutarna. I övrigt har inte jag mer att göra korrektur av.

En som jag gjorde en liten miss på själv och den andra som handlar om Ultra Ducks.

Riddaren


Det enda sättet att vinna en diskussion är att undvika den.
Dale Carnegie
 
Top