Nekromanti bli oändligt bra?

tobbetl

Veteran
Joined
2 Dec 2000
Messages
80
Location
sthlm, sverige
om man är trollkarl och mästare kan man välja att kunna en besvärjelse som heter nått i stil med "restution", som man kan återfå ett förlorat grundegenskaps poäng eller höja en grundegenskap med ett genom att sänka en annan med tre.'
På detta sett borde man kunna en grundegenskap till oändligt genom att återställa dom 3 förlorade poängen med samma besvärjelse, går det? eller är jag korkad? /images/icons/yikes.gif
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Nu har jag inte grundboken tillgänglig...men jag tror att om man väljer att höja en grundegenskap med kostnaden att man minskar en annan med tre så är förlusten permanent och kan inte återställas med restitution. Men när man förlorar spi genom att t.ex. lägga en nexus så är den förlusten temporär och kan bara återfås med en restitution. Jag tror att det är så det funkar.
 

tobbetl

Veteran
Joined
2 Dec 2000
Messages
80
Location
sthlm, sverige
det var ungeför det jag trodde... Men eftersom att man förlorar poängen permanent och besvärjelsen säger att man kan återfå permanent förlorade poäng så blir det lite konstigt.../images/icons/cool.gif

/tobbe
 

Renegade

Veteran
Joined
26 Sep 2000
Messages
70
Location
Kristianstad
När du använder besvärjelsen för att öka och minska så är det inga förluster. Det är ökningar och sänkningar. Alltså har du inte förlorat ett grundegenskapsvärde, du har sänkt det, och den räknas då som din grund.

Förmodligen inte helt regelmässigt korrekt men ett smidigt sätt att göra det på, utan att bli överdrivet bra.
 
Top