Leon
Leo carcion
Ja ok Metropolis istf Luna City.Jag tänker att miljö och huvudpersonsbyte kan vara kul, men gärna en generisk miljö så det är lätt att bara hoppa in
Ja ok Metropolis istf Luna City.Jag tänker att miljö och huvudpersonsbyte kan vara kul, men gärna en generisk miljö så det är lätt att bara hoppa in
Kör man den stilen så borde det väl vara bara "Staden" med stort S. Man behöver inte vara så nog med namnet på denJa ok Metropolis istf Luna City.
Berlin City 2092Ja ok Metropolis istf Luna City.
Javisst, för mig är det sammaKör man den stilen så borde det väl vara bara "Staden" med stort S. Man behöver inte vara så nog med namnet på den
Fått min! Den var rejälare än jag trodde, riktigt härlig bok!
Jag har redan börjat med omslaget till den eftersom jag redan gick i tankarna att vi bör köra cyberpunk under sommaren 2026Kanske en bok om P.I. Dracked, en nedsupen snok rätt ur Luna City's rännstenar, som jagar replikanter, mutanter och nekrokulter med dubbelpipig pulsrevolver, synthcigg i munipan och kragen uppe för att hålla ute månens syraregn.
Why not both?
"DaKaard visste att Staden hatade honom. Från de brinnande spirorna regnbågskaskader till spetälskepalatsets gränder. Staden skulla äta honom och spotta ut benknotorna - som den hade gjort med skimmeralverna, högländernas resar och elfenbenstronens paladiner. I slutändan hamnade de alltid i rännstenen utanför någon sunkig krog, medan den enorma Staden virvlade vidare."
Nä, förra året var ju barbarfantasy. Nu kanske vi kör stadsfantasy. Eller något annat. Men att bara ange en övergripande genre funkar nog inte - inte för mig iaf. Lite avgränsning och krok sätter igång kreativiteten.Super coolt med deckare i fantasy. Men det kan du göra om du vill om den enda begränsningen vi sätter är fantasy som vi gjorde förra året.
Om vi ska skriva cyberpunk tycker jag att vi ska ha en prisjägare istället för en deckare, det blir fler uppslag då och inte lika styrt. Och staden borde bara en gonzo anything goes-stad så alla får göra lite som de vill. Typ som i Judge Dredd där verkligen allt kan hända, robotar, rymdvarelser, fiender från parallella dimensioner, spöken etc.