Sorry, swishade direkt men skrev inget här.Första leveransen postades idag, ska försöka hinna men en i morgon också.
Inte hört något från @Rymdhamster och @Kungfetti så det hinner tyvärr inte iväg innan påsk.
Har samma lyxproblem. Och jag måste iväg direkt jag kommer hem så blir till att vänta ytterligare lite innan jag kan bläddra i bokenSjälv är jag tvungen att sitta på jobbet i flera timmar till![]()
För övrigt har jag redan (hittade böckerna i brevlådan för en timme sedan) börjat skryta om att jag är publicerad romanförfattare!

Om du säger till dem exakt vilka kapitel det är som är förbjudna så kanske det hjälper, så kan de läsa resten av boken?Och jag har också fått hem en bok! Tack @Celledor för exemplariskt råddande!
View attachment 29657
Jag kan också meddela att mina barn ville läsa boken, och när jag sa att den var barnförbjuden sa de att de tänker läsa den i smyg. SÅ JAG HOPPAS ATT NI SNUSKHUMRAR SOM SKREV ERA KAPITEL MED VÄNSTERHANDEN SKÄMS LITE NU!
Har du skickar adress och epost/tel?Sorry, swishade direkt men skrev inget här.
Eh, kanske? Jag PM:ar!Har du skickar adress och epost/tel?
Det finns inte ex kvar? Missade helt beställningsfönstret
Jo, jag beställde några extra, kan räkna vad bok plus frakt blir för ett ex. Skicka redan nu adress plus epost/tel i PM.Det finns inte ex kvar? Missade helt beställningsfönstret
En lysande ide!Nu borde nästa steg vara att ordna så att @Khan får ett exemplar så att han kan recensera boken, i egenskap av forumets främsta barbar-recensent![]()
Det finns nog 3 böcker över så det ska gå att ordna.Nu borde nästa steg vara att ordna så att @Khan får ett exemplar så att han kan recensera boken, i egenskap av forumets främsta barbar-recensent![]()
Alla noveller börjar med att det är natt och regnar.Kanske en bok om P.I. Dracked, en nedsupen snok rätt ur Luna City's rännstenar, som jagar replikanter, mutanter och nekrokulter med dubbelpipig pulsrevolver, synthcigg i munipan och kragen uppe för att hålla ute månens syraregn.
Ja ok Metropolis istf Luna City.Jag tänker att miljö och huvudpersonsbyte kan vara kul, men gärna en generisk miljö så det är lätt att bara hoppa in
Kör man den stilen så borde det väl vara bara "Staden" med stort S. Man behöver inte vara så nog med namnet på denJa ok Metropolis istf Luna City.
Berlin City 2092Ja ok Metropolis istf Luna City.
Javisst, för mig är det sammaKör man den stilen så borde det väl vara bara "Staden" med stort S. Man behöver inte vara så nog med namnet på den
Fått min! Den var rejälare än jag trodde, riktigt härlig bok!
Jag har redan börjat med omslaget till den eftersom jag redan gick i tankarna att vi bör köra cyberpunk under sommaren 2026Kanske en bok om P.I. Dracked, en nedsupen snok rätt ur Luna City's rännstenar, som jagar replikanter, mutanter och nekrokulter med dubbelpipig pulsrevolver, synthcigg i munipan och kragen uppe för att hålla ute månens syraregn.
Why not both?
"DaKaard visste att Staden hatade honom. Från de brinnande spirorna regnbågskaskader till spetälskepalatsets gränder. Staden skulla äta honom och spotta ut benknotorna - som den hade gjort med skimmeralverna, högländernas resar och elfenbenstronens paladiner. I slutändan hamnade de alltid i rännstenen utanför någon sunkig krog, medan den enorma Staden virvlade vidare."
Nä, förra året var ju barbarfantasy. Nu kanske vi kör stadsfantasy. Eller något annat. Men att bara ange en övergripande genre funkar nog inte - inte för mig iaf. Lite avgränsning och krok sätter igång kreativiteten.Super coolt med deckare i fantasy. Men det kan du göra om du vill om den enda begränsningen vi sätter är fantasy som vi gjorde förra året.
Om vi ska skriva cyberpunk tycker jag att vi ska ha en prisjägare istället för en deckare, det blir fler uppslag då och inte lika styrt. Och staden borde bara en gonzo anything goes-stad så alla får göra lite som de vill. Typ som i Judge Dredd där verkligen allt kan hända, robotar, rymdvarelser, fiender från parallella dimensioner, spöken etc.
Eliel
I Oram levde de levande av det de döda hade lämnat efter sig.
Staden låg vid foten av Asriel, det svarta berget, och dess murar voro slitna av sand, vind och år som ingen längre räknade. Husen stodo tätt intill varandra såsom om de sökte skydd i varandras skuggor, och över dem höjde sig Huset utan eld, kallt och öppet mot himlen. En gång hade lågan där aldrig slocknat. En gång hade män i vita kläder hållit vaka natt och dag och låtit sina böner stiga såsom rök över staden. Men den tiden var förgången. Altarenas skålar voro fyllda av damm, och de få som ännu böjde knä gjorde det mer av vana än av tro.
Under Asriel vilade de döda.
De fattigas fäder lågo i grunda nischer nära bergssidan, inlindade i tyg som sedan länge ruttnat bort. De rikas ben vilade djupare, bakom sten och sigill, med ringar på fingrar som icke längre kände deras tyngd. Och längre ned än någon rättfärdig människa borde gå, under gångar och kammare som de flesta endast kände till genom viskningar, funnos de förseglade salarna, där de heliga döda sades vaka ännu när deras namn sedan länge hade förlorats.
Eliel hade levt av dem alla.
Hans händer hade lärt sig sprickorna i gammal sten, hans ögon hade lärt sig mörker, hans andedräkt hade länge burit dammets bittra smak. Han hade gått ned bland de döda fler gånger än han själv kunde minnas, och det som en gång hade väckt fruktan i honom väckte nu endast trötthet. Han var trött på jord under naglarna, trött på nattens långa arbete, trött på att bära upp silver ur gravar och byta det mot bröd, vin och ännu en veckas ovärdigt liv. Mest av allt var han trött på sig själv.
Därför sade han den kvällen, då vinden gick torr genom Orams gränder och himlen låg färglös över taken, att detta skulle bli hans sista natt under Asriel.
Bara en kort del av mitt bidrag. Är inte klar ännu.