Nekromanti Bli av med oskulden i Värmland....

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,462
Location
Köping
Ser på bilderna att det går att få fram en bil nästan ända till dörren. :gremgrin:
För att vara tydlig: Jag kommer att köra bil och kan hämta folk i Karlstad (eller för all del i Enköping/Västerås/Arboga/Örebro/Kristinehamn) om det kniper. Men för att vara tjatig så blir vi sena i så fall.
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,879
Location
Stockholm
[Valfritt könsord] också!

Nä, det skiter sig. :gremfrown:

Hur mycket jag än försökte stuva om saker lyckades jag inte pussla ihop alla helgaktiviter (spelningar, släktbesök, kalas, etc.) så att den helgen blir fri. (Förmodligen måste jag klämma in en begravning också.)

Surt, surt – jag hade verkligen sett fram emot att delta i en forumitaktivitet som inte var i egen regi.

Jag hoppas det blir fler tillfällen.
 

Branmer

Veteran
Joined
8 Mar 2005
Messages
40
Location
GBG
Re: [Valfritt könsord] också!

Är det redan fullt? Annars så är jag gärna på. Jag har spelat en hel del, både svenska och engelska rpg.

Mvh Peter Andersson
 
Joined
15 Nov 2004
Messages
3,449
Location
Maastricht
Hopp, vi blev HELA 5 pers. Jag tror dessvärre att jag flyttar fram detta till 2012 så att vi blir fler och då också försöka göra det i någon form av konvents aktig anda.

Så får det bli. Tyvärr.
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,879
Location
Stockholm
Draugen said:
Hopp, vi blev HELA 5 pers. Jag tror dessvärre att jag flyttar fram detta till 2012 så att vi blir fler och då också försöka göra det i någon form av konvents aktig anda.

Så får det bli. Tyvärr.
I suck! :gremfrown:
 
Joined
15 Nov 2004
Messages
3,449
Location
Maastricht
Nu är ju inte det här enbart ditt fel. Jag skyller lika mkt på Robert, chrull och alla andra som anmält sitt intresse men inte kommer. Närå! :gremwink:

Vi försöker igen nästa år istället. 5 pers är helt enkelt för få.
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,420
Jag vill gärna komma, och att Stövelkatten kommer leder ju till att jag kanske får sällskap på vägen. Men eftersom jag precis kommer ha börjat på ett nytt jobb ville jag inte lova något jag inte kunde hålla.

Trist att det inte blir av!
 
Joined
15 Nov 2004
Messages
3,449
Location
Maastricht
Vi försöker oss på en mer organiserad sak nästa år i ett större hus och med ett ännu sjysstare läge. Och det är ett löfte!
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,420
Låter bra.

Vi stockholmare kanske ska slänga ihop en surströmmmingsträff någon helg ändå?

Jag skiter i spelandet alltså, jag vill bara prova surströmming :gremlaugh:
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
chrull said:
Låter bra.

Vi stockholmare kanske ska slänga ihop en surströmmmingsträff någon helg ändå?

Jag skiter i spelandet alltså, jag vill bara prova surströmming :gremlaugh:
Jag är också på!
 

Branmer

Veteran
Joined
8 Mar 2005
Messages
40
Location
GBG
Synd att det ej blev något. Jag gillar konceptet med rollspel i stuga över en helg. Jag är gärna på om det skulle dyka upp något liknande i höst eller vår.

Mvh Peter Andersson
 

Bunny

Crazy like a fool
Joined
15 Oct 2002
Messages
2,953
Location
Knivsta
Re: En ljusglimt i mörkret …

Vän av ordning said:
Trots att det hela, likt Onans säd, rann ut i sanden
*okontrollerat fnissande*

Bra jobbat, Draugen. Jag hoppas vi ses om 210 dagar, 23 timmar, 15 minuter och 42 sekunder, och ser fram emot vad det blir av dina oskuldsfulla planer nästa år.
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,879
Location
Stockholm
Re: En ljusglimt i mörkret …

Bunny said:
Vän av ordning said:
Trots att det hela, likt Onans säd, rann ut i sanden
*okontrollerat fnissande*
Det är väl inget att fnissa åt. Det är ju därifrån »rinna ut i sanden« kommer. Men gemene man tänker kanske inte på att det är en onanireferens.
 
Joined
15 Nov 2004
Messages
3,449
Location
Maastricht
Re: En ljusglimt i mörkret …

Vän av ordning said:
Bara så du vet: Trots att det hela, likt Onans säd, rann ut i sanden så får du ändå förtur till DanCon VIII.
Det tackar jag för!



Bunny said:
Bra jobbat, Draugen. Jag hoppas vi ses om 210 dagar, 23 timmar, 15 minuter och 42 sekunder, och ser fram emot vad det blir av dina oskuldsfulla planer nästa år.
Nu har jag inte gjort så hemskt mkt, utöver att försöka ordna ett mini surströmmingskonvent, men det hoppas jag också att vi gör! :gremsmile:
 

Bunny

Crazy like a fool
Joined
15 Oct 2002
Messages
2,953
Location
Knivsta
OT: Säd och talesätt

Vän av ordning said:
Bunny said:
Vän av ordning said:
Trots att det hela, likt Onans säd, rann ut i sanden
*okontrollerat fnissande*
Det är väl inget att fnissa åt. Det är ju därifrån »rinna ut i sanden« kommer. Men gemene man tänker kanske inte på att det är en onanireferens.
Verkligen? Har du någon form av referens för det? Jag vill veta mera. :gremsmile:

Som en marginalanteckning: Sedan var väl Onans brott inte det vi idag kallar för onani, utan det vi kallar coitus interruptus - att han inte ville fullborda akten med sin döde brors änka?* Jag antar att hans akt senare relaterades till alla former att "slösa" med säden.

*I det då rådande klansamhället var det hans ansvar inför henne och sin klan att fullborda ett ältenskap med henne, för att hon, som änka, inte skulle stå utan försörjning, och för att fortsätta den döde makens ätt. Därför ansågs det mycket syndigt att låta bli. Det är lustigt hur en moralsyn som än idag motsäger sig prevention ytterst grundar sig i sådana förutsättningar.
 
Top