Nekromanti Blair Witch Project

Maggan

Swordsman
Joined
7 Feb 2001
Messages
746
Location
Ekshärad i Värmland
Varför klagar alla på den filmen så mycket? DEN ÄR JU SÅ JÄVLA SKÖNT BRA! Och skådespelarna är ju så grymt trovärdiga, men överallt när man läser i tidningar och ser på TV så står det att dom va skitdåliga! Dom gör ju precis så som man själv skulle reagerat hela tiden...

Jag har aldrig spelat skräckrollspel, men den filmen måste va en riktig idégivare!

"In God they believe, but in Metal we trust"
 

Punger

Hero
Joined
9 Nov 2000
Messages
1,413
Location
Ekshärad, Värmland men bor numera i Norrköping.
Olika

Det är väl en sån där film som man antingen hatar, älskar eller inte kan sätta fingret på. Jag gillar den iaf... den är så ruskigt skön. Dessutom så är den annorlunda och sånt gillar jag. Folk som trampar egen stig att gå på. Även om det inet blir så bra alla gånger så har man åtminstone försökt.

Punger for President!
<A HREF="http://www.punger.cjb.net" target="_new">http://www.punger.cjb.net</A>
 

Pendragon

Swashbuckler
Joined
5 Aug 2000
Messages
3,030
Location
Malmö, SKÅNE
det är ett nytt intressant grepp... tyvärr är det det enda som gör den värd att se överhuvudtaget

"Pendragon - en urblåst idiot som blev den förste att skjutas när revolutionen kom"
 

Maggan

Swordsman
Joined
7 Feb 2001
Messages
746
Location
Ekshärad i Värmland
Kanske för att du satt och tittade på den på "fel" sätt... Du ska sitta i ett helt nersläckt rum med bara TV:n som ljuskälla...
Testa å gå ut i skogen på en liten promenad sen... Det ä hiskligt!

/magnus


"In God they believe, but in Metal we trust"
 

MidNight

Swordsman
Joined
11 Jan 2001
Messages
515
Location
Långt ute i buschen, Stöcksjö, Umeå, Västerbotten,
Bekännelse..

"Kanske för att du satt och tittade på den på "fel" sätt... Du ska sitta i ett helt nersläckt rum med bara TV:n som ljuskälla..."

- Jag måste faktiskt krypa till korset och erkänna att jag tyckte filmen var stämningsfull och nästan bra när jag lite halvtrött såg den i mörkret mitt i natten (till saken hör att jag är mörkrädd och att jag var helt ensam där..).
Tyvärr var den inte alls lika bra när jag entusiastiskt skulle visa den för en kompis kvällen därpå. . /images/icons/tongue.gif
Den blev plötsligt en komedi, när man satt och tänkte på de fula klippen fram och tillbaka och "the goofy actors". Det är helt enkelt en funktionsfilm, som jag brukar kalla dem, dvs en film som har en funktion (framkalla rädsla, sorg, ångest, adrenalin, glädje, whatever), men som inte duger att se igen. En film som duger att se tills bandet är utslitet är 'Crouching Dragon Hidden Tiger'. Därför ska jag skaffa den på DVD.. /images/icons/wink.gif

//MiDNiGHT. - Cineast.
"Vad vill du göra till jul?"
"Jag säger - vi skiter i presenter och hyr 14 filmer istället".
- och så blev det..

 

Maggan

Swordsman
Joined
7 Feb 2001
Messages
746
Location
Ekshärad i Värmland
Re: Bekännelse..

Bra att du bekänner detta, för det du säger är helt sant...
Jag hoppas du talar sanning om "Crouching Tiger Hidden Dragon" också. Annars jädrar... :O)

/Magnus

"In God they believe, but in Metal we trust"
 

Boadicea

Veteran
Joined
17 Oct 2000
Messages
185
Location
Malmö
Jag tycker att Blair Witch Project är bra ur bakgrundshistoriesynvinkel... (öh.. ord...) Kolla in hemsidan (www.blairwitch.com) och du inser ganska snart att det bara måste vara rollspelare som gjort filmen. Om de inte har ändrat på den nu när de har släppt en tvåa...

Nåväl. Angående filmen så var den väl inte direkt bäst, men trevligt att de fick sådan framgång med den.

/boddi - krigardrottning

"The Legend will never die"
- SoulCalibur
 
Top