Nekromanti bladerunner 2?

Mikael Sol

Swordsman
Joined
24 Mar 2001
Messages
404
Location
Stockholm
Är det bara jag som är trött på att ridley scott säger "det vore kul att göra en uppföljare", MEN aldrig gör en uppföljare!!??
jag vill se mera framtids-regn-städer-med-paraplymännsiskor!!
Jag hade hoppats på att femte elementet skulle stilla min hunger för ett tag, men jag blev oerhört besviken på den "mtv-filmen".
hoppas matrix 2 blir bra. det blir den säkert inte. varför ska man alltid sabba uppföljaren???
om jag hade tid skulle jag ta och göra en serie i bladerunnermiljö. ibland måste man ta saker i egna händer.

MVH/Sol
http://www.angelfire.com/art/heartcomics<P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by Mikael Sol on 2001-04-03 20:01.</EM></FONT></P>
 

HottenTotten

Veteran
Joined
12 Mar 2001
Messages
109
ajabaja

ridley scott är smart...
han inser att han aldrig kommer att göra en lika bra film igen!
och vem blandar in matrix med blade runner...
de är ju som att blanda star trek och star wars, (inte stabilt!)

placebo junkie
 

trollet

Warrior
Joined
5 Dec 2000
Messages
320
Location
jönköping
matrix

jag tror att den blir lika bra om inte bättre eftersom manuset till alla 3 skrevs sammtidigt. :gremsmile:
 

Mikael Sol

Swordsman
Joined
24 Mar 2001
Messages
404
Location
Stockholm
Re: matrix

dom har ju haft problem under inspelningarna.
och det där med manus i hollywood.... om producenterna vill kan de ändra på allt.
skrevs inte episode 1 för längesen också och vad blev resultatet till slut? disneyfilm, med dataspelsanimationer...
men matrix ett är bra och att nämna den i samma menning som bladerunner är helt ok tycker jag.

en film som är riktigt usel dock är judge dredd. jag är inget direkt fan av serien, men snälla...
vi får väl se, många filmer är på g.
förresten gjorde ju scott uppföljaren på när lamnen tystar och riktigt så bra var inte det kanske...

MVH/Sol
http://www.angelfire.com/art/heartcomics<P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by Mikael Sol on 2001-04-03 23:43.</EM></FONT></P>
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,420
Men hörru du sötnos

... det jag såg av den Cyberpunk serien du gjorde för några år sedan var ju bra... tror jag iaf.. skulle du inte kunna scanna och lägga upp i nått hemligt hörn på din hemsida... eller iaf skicka till mig..

Eller så kanske jag ska ta och skriva ett manus så då får lite som eldar i häcken? :o) Nu med när du bara behöver teckna en Narur i veckan så kanske du har lite tid över för att skissa på en ny serie? ... Och i såfall så gör vi den i helside format.. eller?

chrull

.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -.--
 

Äventyr

Världsbyggare
Joined
9 Jun 2000
Messages
1,009
Location
Bureå
Re: bladerunner 2...

...vill åtminstone inte jag ha. De kan aldrig göra en uppföljare som håller måttet.
Därtill vill jag drista mig till att säga att versionen utan Voice-over är den klart bästa, i motsats till vad många jag känner tycker. När Harrison Ford pladdrar på förstörs känslan lite. Dessutom gillar jag slutet då eftertexterna kommer direkt när Ford och hans älskarinna är på väg in i hissen.
Jag vill kittlas av tanken på vad som kan hända sen, att inte veta säkert. Det blir för gulligt i andra versionen.

- Daniel Lehto

"The force is with you. Always."
 

Shadar Fal

Veteran
Joined
12 Mar 2001
Messages
184
Location
Bankeryd, Sverige
Manus

Jag måste bara påpeka att Manuset till Episod ett inte skrevs samtidigt som manuset till de andra. Men han hade därimot historien i lösa drag före. Sen så tror jag att om herr Lucas hade haft tillgång till som teknik som till de tre första så hade filmen blivit bättre.

Han såg ljuset i slutet av tunneln, det var en eldkastare.
 

Mikael Sol

Swordsman
Joined
24 Mar 2001
Messages
404
Location
Stockholm
Re: Manus

och om han hade haft tillgång till dagensteknik på 70-talet hade vi knappast diskuterat star wars idag. sw hade bara varit en parantes som den där filmen jag inte minns vad den heter men inehöll en massa dataanimeringar.
jag läste nånstans (ab?) att lucas ville göra hela 3:an dataanimerad om det är möjligt då...
en cool grej är att 2:an är filmad mer eller mindre helt med digitalkameror! det tycker jag är bra eftersom det tvingade fram nya och bättre digitalkameror som i framtiden kommer att bli billiga så att du och jag kan göra snygg film (om man kan kallade det för det) billigt!!
go lucas

MVH/Sol
http://www.angelfire.com/art/heartcomics
 

Runde Rolf

Swordsman
Joined
9 Feb 2001
Messages
483
Location
Stockholm, Sverige
Hannibal & Judge

Hannibal var nog den största film besvikelsen på väääälldigt länge. Inte en gång tyckte jag att den var läskig eller obehaglig trots Anthony Hopkins insattser. SKÄMS!

Judge Dredd däremot är så jäkla rolig. Den är ju inte bra eller nåt men jag har nog aldrig skrattat så mycket som den gång då jag för första gången hörde honom säga orden: I AM THE LAW!!! så jäkla kul.

Jaja kanske lite OT..sorry

<A HREF="http://www.spelaroll.net/svultnasvinet" target="_new">http://www.spelaroll.net/svultnasvinet</A> runderolf@hotmail.com
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,420
Re: Men hörru du sötnos

Jo.. det där säger ju du bara för att jag är skyldig dig en helsida serier.. jag ska lösa det på nått sett.. får se hur.. kanske blir en vampyr grejj.. eller en monster grejj.. får se.. måste hitta tid till det också..

chrull

.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -.--
 

HottenTotten

Veteran
Joined
12 Mar 2001
Messages
109
Re: Manus

om her lucas hade haft möjlighet till det hade den kanske blivit bra! men def inte lika....
jag anser att special effekterna duger för mig....

e1 är en töntig film utan innehåll mening eller handling... säkert pga matrix (som är en usel film, utan innehåll mening eller handling)....
blade runner är bra
thx 1138 (gammal lucas film) är sketbra... se den, den är dödlig (i klass med 2001)

placebo junkie
 

kefka

Hero
Joined
17 May 2000
Messages
802
Re: Manus

Tja e1 kanske är meningslös och töntig med vad kan man begära, det är iaf en "gemytlig" äventyrsfilm. Och vad matrix gäller är den kanske utan mening eller handling men att kalla den usel är lika fel, det är en "cool" "actionfilm" och mer behövs inte.
Vill jag se filmer med mening kollar jag inte på äventyrsfilmer eller action filmer då kan jag se det sjunde inseglet av Bergman så får jag mening så att det räcker och blir över.

/Per
 

Johan Granberg

Swordsman
Joined
26 Nov 2000
Messages
757
Location
Umeå
Re: Manus

Huvudet på spiken Kefka!
Det är idioti att leta efter mening och handling i äventyrs och actionfilmer!

"Det är bättre att dö stående än att leva på knä"
- Emiliano Zapata
 

HottenTotten

Veteran
Joined
12 Mar 2001
Messages
109
Re: Manus

jag tycker i varje fall att blade runner, falling down, natural born killers är ganska både... men men...


(fö ska star wars stå i en klass för sig, e1 gör fan inte det...)



placebo junkie
 

kefka

Hero
Joined
17 May 2000
Messages
802
Re: Manus

Visst är det bra filmer , och alla filmer får gärna ha mening men i de genrerna är det defintivt inget krav.

/Per
 
Top