Nekromanti Bladedancer vs. Bladesinger

Gabri L

Warrior
Joined
7 Jun 2001
Messages
384
Location
Sättra, Sverige
Är det ngn som vet om det blir några skillnader mellan dessa båda? Bladedancer är väl en ny klass som kommer till Races of Faerûn. Vad skiljer den från Bladesinger?
 

Feliath

Swashbuckler
Joined
28 Nov 2000
Messages
1,905
Bladedancer finns redan i Oriental Adventures. Det är i stort sett en Fighter/Mage med fokus på akrobatik och vapenförtrollning, som har ett ganska rejält Tai Chi-stuk (Tänk Crouching Tiger, Hidden Dragon).

Bladesinger är värdelös utan Tome & Bloods Web Enhancement; den version som gick i tryck var inte klar. Största och värsta tryckfelet jag sett, alla kategorier. Den bladesinger som finns i Tome & Blood är en rekonstruktion av 2nd Editions (våldsamt obalanserade) kit med samma namn, och förbehållen alver. Den är bra för folk som vill ha hög AC.

/Feliath - gillar bägge prestigeklasserna
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Ninja of the crescent moon är ju också våldsamt feltryckt. de får full ökning av alla saves, BAB och så :gremlaugh:

chrull
 

Feliath

Swashbuckler
Joined
28 Nov 2000
Messages
1,905
Jag som alltid trott...

...att den var avsiktligt överboffrad :gremsmile:

Nej, allvarligt, jag trodde det var meningen. "Är man ninja ska man kutta allt!" eller något. (Därmed inte sagt att jag tyckte det var en bra mening, mind.)

Värre än den missen tycker jag dock Halfling Outrider är.
"Den här har ju ingen BAB-progression! Alls!"
"Öhh...det är med flit."
Heh. De försökte faktiskt påstå det först :gremlaugh:


/Feliath - tycker inte så bra om de PrCar i OA som ger fulla saves heller
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Re: Jag som alltid trott...

hehe

jag såg rött när jag kollade närmare på ninjan. Jag avskyr ninjor. En ninja skulle ju visst...

säääääkert.

jag skrattade gott åt rätteselserna :gremsmile:

chrull
 
Top