Nekromanti Blade eller inte??

Rach

Veteran
Joined
12 Sep 2000
Messages
131
Location
Stockholm
Jag undrar. Jag e rätt ny inom Vampire, en del säger att det nyaste som har kommit inom vampire inte är lika bra för att det är för mycket blade över det hela.
Hur var de gammla utgåvorna?
Var de bättre eller sämre?
Är det kul o lira "blade" Vampire, eller ska man satsa på de gamla sakerna??
 

Kameli

Warrior
Joined
19 Oct 2000
Messages
201
Location
Kiruna
Är det kul o lira "blade" Vampire, eller ska man satsa på de gamla sakerna??

Okay, med risk för att låta tjatig och utrycka mig om ett spel jag inte spelat alltför mycket (inte lika mycket som jag velat, men det beror på att äventyren alltid varit A: Rälsade värre än min gammla merklinjärnväg eller B: En sex timmars lobbyscen) så måste jag nog ändock färeslå att ni provar vilken stil som ni tycker är roligast och sedan bara kör på. Ingen kan väl berätta för en annan människa vad som är roligast, eller?

MVH David Kamali

(Men man kan rekomendera)
 

pjotor

Veteran
Joined
22 Jul 2002
Messages
8
Man kan väl spela lite som man vill, eller som i guide till sbbaten där det står nåt om "för vissa är sabbaten att spränga saker åt helvete, vi vill bevisa i den här boken att det inte är så men om du vill spränga saker åt helvete, gör dte".. stilen..
 

Caldaras

Veteran
Joined
25 Sep 2000
Messages
82
Location
Borås
Blade vet jag inte om det är så jättemycket.

Jag föredrar 3rd edition då dessa böcker känns mer strukturerade och innehållsmässigt bättre än det jag sett av 2nd edition materialet. Dessutom så innehåller 3rd edition:s grundbok information om alla de 13 stora klanerna medan 2nd bara hade de 7 som var anslutna till The Camarilla. Systemet med mänskligheten (Humanity) är också bättre beskrivet. Jag rekomenderar 3rd edition.

Eftersom du skrev att du var väldig ny inom Vámpire så förklarar ett par uttryck jag skrev. Om du redan vet vad det är så strunta i det. /images/icons/wink.gif

Klaner
De allra flesta vampyrer tillhör någon av de 13 klanerna (eller en mindre blodslinje).

The Camarilla
En organisation med större delen av världens vampyrer som medlemmar. De går enligt reglen att maskera sig för människorna och styra dem från utan deras vetskap. De ser även mäniskor som något mer än mat och underhållning.

mvh
Johan
 
Top