Nekromanti Black as Cthulhu Dark on a moonless night – vad är dina erfarenheter?

Detär en great svart komedi motor där spelarna fuckar över varandra i en väldigt underhållande doomspiral. Jag hade inte använt det till ett seriöst scenario för då är det mer eller mindre bara friform.
 
Kanske finns att läsa detaljerat på nätet men mer övergripande, hur funkar regleverket?
 
.Per.;n273167 said:
Kanske finns att läsa detaljerat på nätet men mer övergripande, hur funkar regleverket?

Reglerna är verkligen bara ett par sidor. Det är bokstavligt talat för kort för att sammanfatta :)
 
Jag gillar det starkt. Men har ändrat lite regler och gjort om systemet för galenskap litegrann.
 
Nässe;n273178 said:
Jag gillar det starkt. Men har ändrat lite regler och gjort om systemet för galenskap litegrann.

Vilka ändringar har du gjort?

Jag har en stark kärlek till just reglerna i Cthulhu Dark, men jag har spelat på tok för lite med dem. Däremot körde jag ett one-shot-äventyr i Mutant Chronicles med ungefär de reglerna, och det funkade fantastiskt bra. Hur står de sig att spela en kampanj med?
 
.Per.;n273167 said:
Kanske finns att läsa detaljerat på nätet men mer övergripande, hur funkar regleverket?
Det finns/snart finns det nya CD som det länkas till i översta inlägget som är 200 sidor eller nåt. Men reglerna är fortfarande bara ett par sidor. Resten är tips och trix, kanske scenarion etc.

Går det att köpa än?
 
Tack för länk!

Verkar spännande, hade verkligen uppskattat att spela i detta system. Känns som det kräver en del av spelgruppen med samberättande för att få detta att flyga vs. ”klassiska spelstilar” då en vill att det ska gå så bra för ens karaktär som möjligt. Purist vs. Pulp. Detta upplägg kanske gör att spelare känner att de inte kan påverka i den grad de är vana vid, säkert bara onödiga orosmoln från min sida.
 
Tycker att det är toppen! Ju fler spel jag spelar desto mer drar jag mig åt minimala regelsystem. Men det kräver rätt spelgrupp som inte behöver så mycket stöd av reglerna utan är bekväma mad att hitta på själva.
 
Thread Necro... Så här 4 år senare - några som har ytterligare erfarenheter att dela med sig av? Funderar på en CD-version till en Dracula-one-off. Vill dock ha med strid (gärna abstrakt) så harm-tärning är ett måste, stress likaså och ev ngn bonus för utrustning (kanske som reroll?). Kan man kanske "gameifiera" det här med fail-tärningar? Dvs att alla spelare bör föreslå (max) en fail per medspelare och session/äventyr, och då får man en egen bonus/xp eller liknande, annars inte.
 
Hur har ni hanterat strider I CD/C Grey?
Har bara kört CD till CoC och det har aldrig blivit fight. Men planen var att låta inblandade spelarna slå varsitt slag för hela bataljen, dvs ingen klassisk turordning.
 
Har bara kört CD till CoC och det har aldrig blivit fight. Men planen var att låta inblandade spelarna slå varsitt slag för hela bataljen, dvs ingen klassisk turordning.
Jo, det känns som det görligaste. Ingen pingpongmatch. Ett competing roll alltså, där förlorare tar skada/får testa mot skadans svårighet (CG)? dvs skjuter en kultist med kulvapen och vinner så är det test för RP mot 5? Misslyckat = skada.
 
Back
Top