Nekromanti Birger: teh Referensening

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,742
Ja... alla vet vi ju att Birger är skoj som det är. Inte minst eftersom det hela tiden bygger på klichér vi älskar/hatar men också för att vi nördar för det mest äääälskar referenser. Referenshumor är liksom teh shit. Detta gör ju att jag måste skjuta till ett extra glatt tillrop för "Tjuvarnas konung"-strippen i senaste numret. Först fick jag skratta för att det var en kul strip. Sen fick jag skratta för att jag kände igen 3 av tjejerna. Och sen fick jag nöjet att rådfråga kamraterna på kvällens spelmöte om vem den sista tjejen var (hon längst till vänster, wilper (som spelade rollspel på 80-talet) klarade förstås biffen).

Ååååååååh så kul! :gremgrin:
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Instämmer fullt!!! :gremgrin:
Den strippen rockade väldans och man fick sig ett gott skratt både en och flera ggr.
Först skrattade jag utav själva händelsen, sedan åt den muskulöse hjältefjoll-stereotypen, sedan åt de tre tjejerna - men inte av samma skäl (kände tyvärr inte igen den, inte på rak arm iaf) men åt att just de också var klockrena hjärtinna-stereotyper...
Misstänker att Xena finns ibland dem, och sedan just två andra överreklamerade svärdssvingerskor?
 

Pom

Swashbuckler
Joined
23 Jun 2003
Messages
2,926
Location
Enskededalen
Misstänker att Xena finns ibland dem, och sedan just två andra överreklamerade svärdssvingerskor?
Galopp, galopp, galopp - jourhavande xenit infinner sig!

*kollar*

Nix, ingen Xena. Ingen skymt av mörkt hår, chakram eller kopparbeslagen läderkorsett.

Då var denna viktiga fråga utredd och jourhavande xenit galopperar iväg igen.
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,931
Location
Sandukar
Hon till vänster tog jag direkt (jag menar, Sveriges porrigaste rollspelsomslag!), men de övriga tre passerade mig förbi utan vidare kick - vilka var det?
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,742
Från höger; Taarna the Taarakian (från Heavy Metal-filmen), Chakaal (kickass-svärdsvingare från serien Groo) och sist, samt vanligtvis naknast, Axa (från serien med samma namn).

Jag har nog aldrig sett ett ex av Khelataar personligen så den sista var lite svår för mig. :gremcrazy:
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
he he... Nisse Gulliksson sa till mig angående den omslagsbilden: "Om rollspelet som låg i lådan hade vart som illustrationen, så hade vi vart körda!"
 
Top