Nekromanti Bingo-Lotto

Punger

Hero
Joined
9 Nov 2000
Messages
1,413
Location
Ekshärad, Värmland men bor numera i Norrköping.
Historien är denna:

Jag låg och halvsov i min lilla soffa i hemmets lugna vrå. Helt plötsligt vaknade jag av en röst från TV:n som sa: "Jag kan inte förstå hur folk kan sitta och spela spel tillsammans. Vilka knasbollar!"

[överdriver] Förtvivlad över att mannen i rutan hade kränkt min hobby och dragit den i smutsen låg jag sömnlös hela natten till denna dag.[/överdriver]

Att de trycker ner på BL (Bingo-Lotto) kan jag stå ut med. Men ALLA spel, är inte det att ta i?
 

Targon

Hero
Joined
29 Jun 2000
Messages
1,667
Location
Lund
Är du säker att du har begripit vad reklamsnutten egentligen handlade om? Poängen är ju att man som tittare ska ställa sig frågan: "Ok, men vem är det som egentligen är knasigast?"
 

Punger

Hero
Joined
9 Nov 2000
Messages
1,413
Location
Ekshärad, Värmland men bor numera i Norrköping.
Vet det

Men vem är det egentligen? Det är väl nästan knasigare att spela Bingo-Lotto än att sitta i trädgården med en kompis. Att det sedan råkar "vara gott" om getingar är väl en annan sak /images/icons/wink.gif. Att spela andra spel behöver däremot inte vara så knasigt.

*Är på det där vrånga elaka humöret som ingen egentligen gillar*
 

Targon

Hero
Joined
29 Jun 2000
Messages
1,667
Location
Lund
Bingo-Lotto, Magic och Warhammer

Att spela andra spel behöver däremot inte vara så knasigt.

Det beror på vilka andra spel. För knasiga spel exemplifierar jag gärna med Magic och Warhammer-figurspel-trams. Ska man lira rollis ska man göra det på riktigt! Men jag är medveten om att jag här på forumen är fruktansvärt ensam om den uppfattningen. Så snälla, slå mig inte, ty jag vet att jag är i numerärt underläge. /images/icons/crazy.gif
 

Quan'talis

Swashbuckler
Joined
14 Jun 2001
Messages
2,235
Location
Utlandet
Re: Bingo-Lotto, Magic och Warhammer

Nej men tänka sig, här har jag visst samma åsikt som du. Men en kombination av Warhammer, magic och Bingo-Lotto vore väl inte så dumt.
"Jahadu, Gertrud, nu har du samlat ihop tillräckligt med röd mana för att snurra på lyckohjulet. Nejmen titta, nu slåss Bingo-Berra med orcherna igen!"
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Jag begriper inte den reklamen. Iofs förstår jag vad de är ute efter, men jag ser inte hur man ska kunna tycka att det är bra med Bingolotto efter att ha sett den. För mig säger reklamen att det enda som är knasigare än att sitta flera stycken och spela bingolotto är att låta tusentals bin knata omkring på ens ansikte. Hur illa måste det då inte vara att spela bingolotto när de måste gå till såna längder för att hitta något knasigare? Helt värdelös reklam i min mening, för mig bekräftar den ju bara hur tråkigt det är med bingolotto.
 

Quan'talis

Swashbuckler
Joined
14 Jun 2001
Messages
2,235
Location
Utlandet
Om man faktiskt ser på bingolotto (hmm, jag inser plötsligt att det här inlägget är lite komprometterande) så börjar man undra om inte tusentals bin skulle vara bättre i alla fall.

/Quan'talis - undrar när det här blev sf- och bingolottoforumet
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
<blockquote><font size=1>Svar till:</font><hr>

undrar när det här blev sf- och bingolottoforumet

<hr></blockquote>


Tja, en stor poäng med Bingolotto är ju att man kan vinna priser, men de stora priserna har man så låg chans att vinna att det egentligen är rena fantasierna.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Tja..

Har åxå tänkt lite på det. Fast det är nog inte så illa som det låter, hoppas jag iaf.
 

Stearn.com

Veteran
Joined
3 May 2001
Messages
130
Location
Sollentuna
När jag hörde tet så råkade min lillebror höra det med.... *SUCK* Nu e jag Knasig, Cp, Pedofil, Baribieknullare mm.
Men jag blöder inte näsblod/images/icons/devil.gif
 
Top