Binda egna rollspelsböcker

Zire

Myrmidon
Jag tycker det är tråkigt att de igen säljer en expansion utan att trycka upp fler av grundböckerna. Jag antar väl att vid detta laget så har alla intresserade redan grundböckerna (förutom jag).
Får hålla ögonen öppna på tradera helt enkelt.
En (jobbig) väg runt det är att köpa PDF:en skriva ut den och binda in den själv. Så gjorde jag när jag bara hade pdf:en för AW. Kräver en del jobb, så är man inte road av det så är det knappast värt det. Men man får ett väldigt snyggt och unikt resultat åtminstone.

En (jobbig) väg runt det är att köpa PDF:en skriva ut den och binda in den själv. Så gjorde jag när jag bara hade pdf:en för AW. Kräver en del jobb, så är man inte road av det så är det knappast värt det. Men man får ett väldigt snyggt och unikt resultat åtminstone.
Ooo, får man se!

Det är en konst att ladda upp bilder. 😅 Nu blev de tydligen rätt stora ändå, men åtminstone uppladdade.

bok1.jpg

bok2.jpg

bok3.jpg

bok4.jpg

Jag gjorde två stycken och den andra hade ett rött apocalypse world-emblem på omslaget. Planen var att göra ett lite tydligare blodrött emblem på denna, men det blev tyvärr aldrig av.

Jäklars vad fint!! Var det svårt att göra?
Alltså egentligen inte. Jag hade gjort några anteckningsböcker innan, men använde en egen helt amatörmässigt byggd rigg och googlade instruktionerna. Det var första gången jag sydde i ett band och gjorde dekorationen vid kanterna. Det tar en del tid (går väl snabbare när man blir mer van) och det lönar sig att vara noggrann. Jag ägnar mig inte åt något hantverk i vanliga fall, men bokbindning skulle jag kunna tänka mig att göra på heltid i ett annat liv, väldigt trivsamt.

Back