Billigare mobilabbonemang

zonk

muterad
Joined
10 Jan 2016
Messages
3,121
Har fn telia, 229 kr/mån, och funtar på om man skulle hitta något billigare. Mestadels håller jag mig i stad/tätort, iofs i Skåne, men ändå. Ibland är jag ute på landet i Blekinge dock.

Har ni nått tips på välfungerande men billigare abonnemang till mobil?
 

Cybot

Mest spelbar
Joined
19 Oct 2001
Messages
4,340
Location
Helsingborg
Hur mycket datamängd använder du? Comviqs 2GB (115kr) fungerar bra så länge man befinner sig på Wifi för det mesta, 5GB (145kr) fungerar så länge man inte kör mobilspel eller streamar utanför Wifi.

Täckningen är bra.
 

zonk

muterad
Joined
10 Jan 2016
Messages
3,121
Ah, ja jag streamar noll och inget. Jag använder telefonen till att fotografera minis och maila bilderna till mig själv, i andra hand till att ringa och skicka lite SMS. Ibland kollar jag openstreetmap eller en öppet-tid via browsern.
 

Kungfetti

Veteran
Joined
14 Nov 2012
Messages
118
Location
Höganäs
Jag fick precis Vimlas 3GB-abonnemang för 28kr i månaden i 5 mån, därefter 110kr (ngt slags kampanjpriser just nu). De kör i Telenors nät som har bättre täckning där jag bor än Telia som jag hade innan.
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,560
Jag har Fello. Telias nät. 3 GB surf. 105 kr/månad. Just bytt avtal från 145 kr per månad eftersom jag inte behövde den surf jag betalade för.
 

Makaron

Veteran
Joined
6 Sep 2016
Messages
145
Mitt enda råd är att undvika allt som kör på Tres nät. I alla fall om du gillar att använda telefonen på andra ställen än taket på huset i storstan. Sabla blufföretag...
(Men tack för tråden, försöker bestämma mig för vad jag ska byta till från nämnda blufföretag)
 

zonk

muterad
Joined
10 Jan 2016
Messages
3,121
Jag fick precis Vimlas 3GB-abonnemang för 28kr i månaden i 5 mån, därefter 110kr (ngt slags kampanjpriser just nu). De kör i Telenors nät som har bättre täckning där jag bor än Telia som jag hade innan.
Det blev Vimla - bra tips med kampanjen där! 200 kr i månaden sparat i början, sen 100.. inte fel
 

Conan

Swashbuckler
Joined
15 Aug 2000
Messages
2,085
Ja kör hallon student för 109 kr och 8 gig surf. Tror inte man behöver vara en riktig student för att signa upp sig på det.

Men om du ringer din operatör och säger att du vill avsluta kommer dem försöka matcha det pris du får hos den operatör du hotar med att byta till.
 

lupmet

Swordsman
Joined
19 Feb 2014
Messages
592
Location
Göborg
Kan verkligen rekommendera att börja med att säga upp ditt abonnemang innan du tecknar nytt – även om du redan bestämt dig – för du kan då enkelt förhandla till dig bättre villkor. Gjorde det själv för runt tio år sedan.

Alla operatörer säger sig ha full täckning över hela landet och har kartorna att bevisa det med men jag har likväl en pinne och slösurf hos vissa släktingar mindre än en mil ifrån Göteborg. Deras hus ligger i en liten sänka. Jag hade önskat att det fanns en liten apparat att köpa som jag kunde ställa mig på ett ställe, hålla i handen och få veta hur bra täckning och vilken fart respektive operatör har just på den punkten – Bredbandskollen fast för alla operatörerna samtidigt och även radiostyrka.

Jag hade Telia förr i tiden men bytte 2011 till Tre då de var de enda som erbjöd iPhone 4 då och jag har behållit Tre för att de ännu inte gjort bort sig. Jag funderar på att byta för att jag vill kunna surfa hemma hos släkten men det verkar som att alla operatörer har dålig täckning i den sänkan. 🤷‍♂️

Jag försökte att säga upp abonnemanget 2014 (?) och eftersom jag hade tre månaders uppsägningstid tänkte jag säga upp det i förtid och sedan leta alternativ. Det visade sig vara ett bra upplägg för kundtjänsten lade om hela mitt abonnemang till något som passade mig mycket bättre och var mycket billigare (de abonnemang som de saluför är standarden, de kan trixa med dem på olika vis om det behövs).

Kontrollera hur lång uppsägningstid du har – det är inte samma som bindningstid – så du inte betalar för två abonnemang under en övergångsfas.
 

THZ

Veteran
Joined
13 Apr 2016
Messages
183
Jag skaffade ett kontantkort från alla leverantörer och testade under en eftermiddag med samma telefon ute i sommarstugan......
Just för att alla sade sig ha täckning....var en stor skillnad.

Men vem som har bäst beror ju på var man är.


Just nu använder vi Vimla. Finns en "om du bjuder in någon så får du 10kr rabatt " funktion. Så vi startade med en och bjöd sedan in familjen....en efter en..
 
Top