Nekromanti Billigare alternativ till Dropbox

yokowermland

Warrior
Joined
27 Dec 2003
Messages
238
Location
Wermland
Jag letar efter ett billigare alternativ till dropbox eller kanske för att vara tydligare ett lagringsutrymme på nätet där jag kan spara familjens bilder. Tyckte kanske att Dropbox var lite dyrt. 99Dollars per år. Finns det inget billigare?
Alltså jag är deluxe nybörjare på sådana här grejor så förklara gärna för mig hur något bra och billigare alternativ funkar.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,581
Location
Rissne
B-E Karlsson said:
Jag letar efter ett billigare alternativ till dropbox eller kanske för att vara tydligare ett lagringsutrymme på nätet där jag kan spara familjens bilder. Tyckte kanske att Dropbox var lite dyrt. 99Dollars per år. Finns det inget billigare?
Alltså jag är deluxe nybörjare på sådana här grejor så förklara gärna för mig hur något bra och billigare alternativ funkar.
Hur mycket utrymme behöver du? På Dropbox kan man ju få upp till sisådär en 3-4 gb gratis utan att betala ett öre.

Annars använder jag Memopal. 3gb gratis, 200gb för 49 euro per år, dvs typ 400 spänn. Jag har dock bara Memopal som backup, men vad jag förstått så ska det kunna fungera mer eller mindre precis som Dropbox.
 

yokowermland

Warrior
Joined
27 Dec 2003
Messages
238
Location
Wermland
Skulle tro att jag har en sis så där 20- 25 gig bilder. Hör själv nu när jag skriver ut det att det antagligen är jävligt myckett.
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
B-E Karlsson said:
Skulle tro att jag har en sis så där 20- 25 gig bilder. Hör själv nu när jag skriver ut det att det antagligen är jävligt myckett.
Hemsida hos http://www.one.com
30 gb för 24kr/mån = 288kr/år. Sen tillkommer en domän för c:a 100kr/år.
Det finns gratis programvara för att hålla reda på bilderna.
Och du får lite annat godsis på köpet som mail etc.
 

yokowermland

Warrior
Joined
27 Dec 2003
Messages
238
Location
Wermland