Nekromanti Billiga plastgubbar till Neotech eller Eon

Joined
27 Jul 2000
Messages
65
Location
Kalmar
Jag skulle GÄRNA vilja veta om det finns typ små "Plastgubbar" till Neotech eller möjligtvis Eon? isåfall var? Tacksam över alla svar!
 

Emil

Hero
Joined
20 May 2000
Messages
1,321
Location
Malmö, Sweden
Jag skulle GÄRNA vilja veta om det finns typ små "Plastgubbar" till Neotech eller möjligtvis Eon? isåfall var?

Vad man får göra är nog att köpa Warhammerfigurer (eller till något annat figurspel) och använda dessa. Om det kommer några officiella figurer lär de ta evigheter.

/Emil
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Re: Se upp för Axelskyddet! Ää fan ännu en död

ÄR det något jag hatar avskyr föraktar är det alla dessa plast/tenn figurer av hjältar som bär på sig Överdimensionerade axelskydd.
I exempel vis katastrofia skulle en hjälte med så stora axelskydd kapa sitt eget huvud om han höjde på sina armar...
Snälla snälla Neogams Se till att era figurer har fungerande form på rusntingarna..
Annars kommer snart idioter till tecknare börja teckna tiraker och dvärgar med axelskydd som mer på minner om landnings banor för flygplan än något annat..

Dess utom alla spikar knivar och utsmyckningar på rustningarna är rent idiotiskt en bra rustning har inte sånt på sig.
AV en orsak hugg och stick vapen ska kunna halka av rustningen inte fastna och ledas in genom diverse prydningads och andra objekt som är ivägen..
 

Mattias

Veteran
Joined
19 May 2000
Messages
107
Location
Stockholm
Re: Se upp för Axelskyddet! Ää fan ännu en död

Angående tennfigurers ibland löjligt överdimensionerade detaljer. Så kan jag bara säga att det behövs en viss del av konstnärlig frihet här. För annars ser det helt enkelt för fjuttigt ut på sådan liten skala som 30mm. Visst ibland blir det lite väl överdrivet men jämfört med tidiga Ral-partha, Princ August eller för den delen alla våras GW så gillar jag dagens stil bra mycket bättre.

Sen så klart spelar det förståss stor roll vad man använder sina tennfigurer till. Vill man återskapa ett historisk korrekt senario faller förståss mitt resonemang. Men i sammanhanget rollspel där det går ut på att gestalta individer så tycker nog jag att det har sin poäng att vara lite övertydlig.


- Mattias, som målat tennfigurer sen början av 80-talet.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Ta en titt på tradtion eller nån leksaksaffär. De brukar väll ha sådana gubbar.

[color:purple]Alea Jacta Est !</font color=purple>
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Re: Se upp för Axelskyddet! Ää fan ännu en död

OM man ska göra tennfigurer så tycker jag att de ska se realistiska ut rustningar ska se funtionella och verkliga ut annars är det ingen mening och figuren ser löjlig inte tuff ut..
Okej det ÄR lättare att måla figurer med axelskydd stora som USA men INGEN människa i verkliga livet skulle bära sådana ! ( inte ens en fantasy Alv, Dvärg, eller Orch skulle göra det.. )

Jag har haft möjlighet att inspektera rollspels tennfigurer sen början av 80 talet så jag vet vad jag pratar om....
 

ripperdoc

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,399
Location
Tokyo
Re: Se upp för Axelskyddet! Ää fan ännu en död

Jag har för mig att det inte var några överdimensionerade detaljer någonstans på de figuerna jag såg...Kom till forumträffen så får ni nog se figurerna! :)
Fast du Hatten bor väl kanske lite långt bort?

/RD

<A HREF="http://www.nogo.nu" target="_new">http://www.nogo.nu</A>
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Re: Se upp för Axelskyddet! Ää fan ännu en död

Nordans vinden tjöt sitt eviga vinande utanför Hattens lägenhet stod Hatten_jc just nu inblandnad i en vild strid med isbjörnen som hade följt honom hem genom Luleås isvidder efter att ha slagit isbjörnen på nosen några gånger och jagats runt huset fyrtio varv lyckades hatten ÄNTLIGEN få iväg med den nu blodtörstigt rasande Is björnen
( de brukar bli de om man slår dom på nosen ) Hatten nu trött och rädd kröp ihop framför datorn och spanade ut i den vida värden utanför Luleå en kort stund undrade han varför något intresangt eller spännande hände här i Luleå.

Tja jag vet inte vad ni anser om Luleå men vi har inga isbjörnar fast en och annan älg har vi väl sätt..
Tyvär så är det som du säger Ripp lång väg från 08 stad där knark och kriminalitet flödar.. ( fast det kanske bara ÄR våra fördommar om er ??? ) I vilket fall man kan lika gärna säga SYND ATT inga av er rollspels företag hälsar på OSS när vi har konvent..
Bristen av stöd och uppmuntran är väldigt nedslånde för de unga som har orken att anordna konvent istället för att skapa konvent här i norr så måste VI som är intreserad av sådant resa ner till 08 stad och det är inte en håla jag tycker om att vara i.. ( för stresigt och för stor för lite skog )..
SÅ frågan borde vara Varför kommer NI inte upp till norrland ?
Neogames gör en tur och se lite skog *ler* jag vet några härliga ställen här i Luleå..
 

Mattias

Veteran
Joined
19 May 2000
Messages
107
Location
Stockholm
Re: Se upp för Axelskyddet! Ää fan ännu en död

Okej, du missade hela min poäng. Jag håller med om att vid en närmare granskning så ser denna typ at tennfigurer rätt så märkliga ut. Men det är liksom grejjen. Det är inte meningen att du skall sitt och hålla i tennfigurerna och granska detaljerna med förstoringsglas. Det är meningen att de skall stå på bordet och beskådas från avstånd och gör man inte vissa detaljöverdrivningar så synns det helt enkelt inte vilken typ av figur du har.

Det här är nästan som att gämföra äpplen och päron. Det finns som sagt miniatyrstilar som går ut på att återskapa historiskt korrekta kläder, rustningar o.s.v. och det skalenligt och i olika skalor dessutom. Men det är liksom en annan grej.

Tennfigurer à la GW är det lite mer action och rörelse över. Lite Marvel helt enkelt. Det är snyggt, det är coolt men ååååh så overkligt. /images/icons/wink.gif


- Mattias

P.S. Var du förresten med på någon av våra målarträffar innom LSA? D.S.
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Re: Se upp för Axelskyddet! Ää fan ännu en död

<I>Tja jag vet inte vad ni anser om Luleå men vi har inga isbjörnar fast en och annan älg har vi väl sätt..</I>

Inte på Mjölkudden i alla fall... men det är rätt gott om vita harar där; kan man klassa dem som isbjörns-wannabees?

--
Åke
 

smaffy

Hero
Joined
24 Jun 2000
Messages
950
köp
legogubbar.
de
håller
längre
och
e
tuffare,
dessutom
hänger
det
säkert
med
en
legoplatta
oxå
:)

Smaffy är jag. blä.
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Re: Se upp för Axelskyddet! Ää fan ännu en död

<blockquote><font size=1>I svar till:</font><hr><p>Inte på Mjölkudden i alla fall... men det är rätt gott om vita harar där; kan man klassa dem som isbjörns-wannabees?
--
Åke<p><hr></blockquote><p>Appsolut vita långhåriga hundar är även de accepterade som isbjörns-wannabees..
Fast jag accepterar EJ utklädda katter som isbjörns-wannabees...
Hatten_jc
 

Herr Celric

Veteran
Joined
2 Aug 2000
Messages
24
Jo det vore rätt kul med plastfigurer till spelen.Ganska onödigt men snitsigt ändå om ni förstår vad jag menar.
 

cap_Browneye

Veteran
Joined
6 Oct 2000
Messages
1
Ja säger bara det: LEGOgubbar är det bästa. I min spelgeupp använder vi alltid legogubbar. Det som är bra med legogubbar är att man kan ändra utseendet och utrustning på dom och att man kan slita av kroppsdelar, hehe
 

Kazzazar

Veteran
Joined
6 Oct 2000
Messages
2
Re: Se upp för Axelskyddet! Ää fan ännu en död

Och vad är det för fel på att en utklädd katt skulle vija vara isbjörn. Jag har sett flera stycken.

Ka Zu Ni Fa To Chi
 

Sereg_UBBT

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,486
Location
Sektor 242, Norra hemisfären
Lego

Det finns även ett figurspel där LEGO-gubbar används. Finns gratis (någonstans) på nätet. Istället för att räkna hur många cm/tum en gubbe går så räknar man antalet "knoppar" på en legobit. Finns också extraregler som beskriver sjöslag.
 

Master_Z

Swordsman
Joined
3 Sep 2000
Messages
601
Location
Mölndal, Sverige
Re: Se upp för Axelskyddet! Ää fan ännu en död

Hm jag trodde Göteborg hade 031 som riktnummer och det är där som Neogames håller hus.

/Linus - säker på sin sak
 
Top