Billig men ok stereo-förstärkare?

zonk

muterad
Joined
10 Jan 2016
Messages
3,121
Min 20 ish år gamla NAD verkar ha gjort sitt. Har dragit på sig ett "Mains hum" och som den kostade 2500 ish ny, så vet jag inte om det är lönt att försöka laga.

Finns det några billiga men ändå ok förstärkare därute? Under 3000? Har ett par Snell K/II-högtalare men lyssnar musik 100% från youtube på datorn så det känns inte som någon audiofil lösning behövs eg. Stereon gör oxå jobbet med annat datorljud, till film osv. Jag avskyr att tjonga på med mycket bas i vare sig musik eller film dock. Subwoofers är verkligen inte min grej.

(och om du ska börja prata om förstärkare över 5000 kr är det bättre du lämnar tråden i fred. Det finns inte på kartan..)
 

Froste

Veteran
Joined
17 Oct 2019
Messages
143
om du inte specifikt letar efter moderna grejer skulle du kunna kolla in secondhand-affärer som typ erikshjälpen eller liknande (har för mig du var i lund), det kanske finns något där som passar
 

zonk

muterad
Joined
10 Jan 2016
Messages
3,121
om du inte specifikt letar efter moderna grejer skulle du kunna kolla in secondhand-affärer som typ erikshjälpen eller liknande (har för mig du var i lund), det kanske finns något där som passar
Ah, bra tips!
 

Caligo

Swashbuckler
Joined
3 Aug 2010
Messages
1,976
Location
Göteborg
Har du funderat på en bluetoothhögtalare eller har du bra högtalare du vill utnyttja?
Själv har jag en gammal pioneer surround som jag är nöjd med förutom att den inte har inbyggd blutooth. Och inte senaste hdmi-versionen.
Ps... jag är absolut ingen hifi-expert....
 
Last edited:

zonk

muterad
Joined
10 Jan 2016
Messages
3,121
Har du funderat på en bluetoothhögtalare eller har du bra högtalare du vill utnyttja?
Själv har jag en gammal pioneer surround som jag är nöjd med förutom att den inte har inbyggd blutooth. Och inte senaste hdmi-versionen.
Ps... jag är absolut ingen hifi-expert....
Jo jag har ett par Snell K/II-högtalare jag gärna hade kört vidare med
 
Top