Nekromanti Bildning

Belion

Veteran
Joined
4 Dec 2001
Messages
34
Location
Njurunda
Jag bara undrar:
Kan en rollperson ha 2 i bildning?
Jag tycker att det låter orimligt
(men tydligen inte mitt spelteam).
Det går ju inte att lyckas med ett normal svårt slag
på 3T6or!!!
 

Duddmannen

Hero
Joined
4 Dec 2001
Messages
1,473
Location
Södertälje
Bildning!

Jajjamen, det går alldeles utmärkt! Min karaktär har 2 i bildning efter följande formel:

Slog värdet 5.

Blev 13 år gammal (enligt SL's krav på karaktärerna, fråga mig senare om det)

Reducerade då alla grundegenskaper med 3 (Inklusive Bildning som då fick värdet 2)

När karaktären sedan växer upp (yeah, right!) kommer hon gradvis att återfå 5 i BIL.
 

Bargad

Veteran
Joined
15 Nov 2001
Messages
29
Location
Luleå
Klockan är runt 03.00

är det nog sent att fråga varför ni var tvungna att spela 13-åringar? /images/icons/grin.gif
 

Naug

Veteran
Joined
22 Dec 2001
Messages
58
Location
Krokek (Norrköping)
Det går hur bra som helst men det är kanske inte så bra.
Det går att lyckas med ett Ob3t6 mot 2 om man slår ett perfekt slag fast över värdet så blir det ett lyckat slag istället om jag mins rätt.
 

Duddmannen

Hero
Joined
4 Dec 2001
Messages
1,473
Location
Södertälje
E-Teens!

Så här låg det till.

Vår fantastiske SL hade den briljanta idéen att vi alla skulle spela föräldralösa barn på ett barnhem. Ägarna till barnhemmet var ett par erfarna äventyrare och hjältar som nu pensionerat sig och i sina försök att ge någonting tillbaka till samhället öppnade ett barnhem i den Ashariska öknen.

Vi fick alla börja som 13-åringar med allt vad det innebar i form av reducerade grundegenskaper, usla färdighetsvärden och ganska små kroppshyddor.

Det visade sig dock vara fantastiskt roligt och det har givit oss möjligheter till nya och intressanta lösningar på problem. Ett exempel är nackdelen med att ha STY 1. Det finns ganska få vapen man kan hantera då!

Kampanjen lever fortfarande och våra karaktärer har hunnit bli 14.
 
Top