Nekromanti Bilder till fabeljazz (1)

Quan'talis

Swashbuckler
Joined
14 Jun 2001
Messages
2,235
Location
Utlandet
Hrmm... för några månader sen lovade jag att rita några bilder till Fabeljazz, och med min vanliga kombination av punktlighet, hög arbetsmoral och pålitlighet har jag faktiskt blivit klar nu. Så... här kommer en handfull bilder som man kan använda för att... tja, illustrera sina egenhändigt skrivna Fabeljazzäventyr, eller... hmm... fästa med tejp på sina Fabeljazzregler. Eller något sånt.




The Blind Mole Quartet, här avbildade innan saxofonisten Thelonius Monkey lämnade gruppen. Notera snabelskorna


JPS
 

Quan'talis

Swashbuckler
Joined
14 Jun 2001
Messages
2,235
Location
Utlandet
Bilder till fabeljazz (2)



Ett av Ernest Koalas sällsynta offentliga framträdanden. Som vanligt slutade uppläsningen med utväxling av förolämpningar med utvalda medlemmar av publiken


JPS

(äsch, onödigt stor bild. Ryms inte på min skärm i alla fall. Nåja, sånt händer)
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Såna här inlägg är ju egentligen förbjudna, men grymt. Snygg bild.

För att då inte bli halshuggen av moderatorerna får jag väl lägga in nått vettigt: Trummisen skulle haft vispar istället. Tycker jag, men så är jag en lite mer fan av lugna tystare låtar.
 

Quan'talis

Swashbuckler
Joined
14 Jun 2001
Messages
2,235
Location
Utlandet
Bilder till fabeljazz (3)



Manny "Close Shave" Tapir och Hjulbente Ben, avbildade utanför The Blotto Club. Fotografen försvann spårlöst en vecka efteråt


JPS
 

Quan'talis

Swashbuckler
Joined
14 Jun 2001
Messages
2,235
Location
Utlandet
Bilder till fabeljazz (4)



»Varför är det alltid en annan som kånkar på instrumenterna, det skulle en allt bra gärna vilja veta.«


JPS
 

Quan'talis

Swashbuckler
Joined
14 Jun 2001
Messages
2,235
Location
Utlandet
Bilder till fabeljazz (5)



En anonym musiker arresterades för förargelseväckande beteende efter att ha uppträtt naken under en privat fest


JPS

(okej, den här bilden var egentligen bara en skiss, men jag gillar den i alla fall...)
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,903
Location
Nordnordost
Vad är Fabeljazz egentligen? Ett spel för de som vill spela antropomorfa jazzmusiker?
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,551
Location
Fallen Umber
Mysigt

Ja, att jag skulle gilla det var kanske inte helt oväntat... Kul att få se bilderna till slut i alla fall, och framför allt är det väldigt trevligt att få handfasta bevis på att folk verkligen gillar Fabeljazz. :gremwink:

(Som konspirationsteoretiker faller det mig in att ni bara skulle kunnat fejka det annars...)


/Dimfrost, flum och dum
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
trevliga bilder !

Faasen, det där var ju inte så tråkiga bilder ju !!
Riktigt trevliga ju ! Påminnder ju lite om Aristocats, eller hur nu det stavas..
Blir ju nästan lite sugen på att skaffa det här spelet ju !
 

Feliath

Swashbuckler
Joined
28 Nov 2000
Messages
1,905
Wahoo!

Härliga bilder
Kvante, jag har redan sagt det i vrålan, men jag tänker göra det igen (så du inte blir besviken för att ingen mer svarar :gremsmile:): De här bilderna är skitsnygga. Jag har sett fulare i tryck (i WW-supplement, men det säger väl inte mycket när jag tänker efter...eh...det gäller andra böcker också :gremblush: Inre dialog: "Nice save, idiot." "You can it, sarcast-boy."), Ernest är nästan outhärdligt mitt i prick, och bandet på bild ett är bara för härliga allihop. Och alla på de andra bilderna, förstås :gremgrin:


/Feliath - burblar glatt av beröm
 
Top