WRNU Bilder på wrnu

verlandes.

rollspelskollektivet
Nu kommer jag outa mig själv som enormt inkompetent, men: när jag bifogar bilder här på forumet så ser det fint och lagom ut på mobil, men när jag loggar in via datorn så är bilden större än en hel kontinent. Är det något jag borde göra för att det inte ska bli så?

Nu kommer jag outa mig själv som enormt inkompetent, men: när jag bifogar bilder här på forumet så ser det fint och lagom ut på mobil, men när jag loggar in via datorn så är bilden större än en hel kontinent. Är det något jag borde göra för att det inte ska bli så?
Postar du genom mobilen? Jag postar ofta ganska stora bilder vilket jag alltid får minska ner genom att helt dra i nått av hörnen på bilden, ska då nämnas att jag sitter framför datorn när jag gör detta. Jag använder inte mobilen till att varken läsa eller göra inlägg här på forumet.

Postar du genom mobilen? Jag postar ofta ganska stora bilder vilket jag alltid får minska ner genom att helt dra i nått av hörnen på bilden, ska då nämnas att jag sitter framför datorn när jag gör detta. Jag använder inte mobilen till att varken läsa eller göra inlägg här på forumet.
Håll i hatten nu: jag har ingen dator. Eller jo, jag har en laptop, men tangentbordet funkar inte och vi använder den bara som en TV (vi har ingen TV).

Bilden får en viss storlek. Mobilen krymper den på egen hand för att passa sin egen visning, antar jag? Du kan alltid välja storlek manuellt genom att dragga hörnet.

(Jag använder heller aldrig mobil till forumet, men ofta tablet - som nu.)

Håll i hatten nu: jag har ingen dator. Eller jo, jag har en laptop, men tangentbordet funkar inte och vi använder den bara som en TV (vi har ingen TV).
Se där, man gör det som funkar. Här hemma är vi mer eller mindre slavar för våra apparater. Tv's, datorer, laptops, mobiler och paddor...allt ständigt uppkopplat.

Men för att återgå till ämnet, testa att dragga nått hörn på bilden.

Är det ålderssynen som kickat in? Jag märkte för ungefär ett år sedan att jag kan fan inte se på nära håll längre, det har jag alltid kunnat göra innan. Nu sitter man här med "ungdomsprogressiva" brillor. 😁

Forumet har en maxbredd på nästan 1000 pixlar, så ändra bilden i något bildprogram så att den får kortare bredd (800px?) ... alternativt låt bilden vara en tumnagel istället för att lägga in bilden i inlägget. Forumets funktionalitet för tumnaglar är väldigt bra.

Svårt att ge direkta direktiv för sidbredden beror på vad för sorts perspektiv på bilden. Är det en landskapsbild gör det inget att bilden tar upp hela bredden.

Last edited:
Back