Nekromanti Bild på sig själv

Punger

Hero
Joined
9 Nov 2000
Messages
1,413
Location
Ekshärad, Värmland men bor numera i Norrköping.
Hur kommer det sig att man inte kan ladda upp bilden på sig själv? Man är väl som jag har förstått det tvungen att ha den någonstans på nätet och sedan länka bilden därifrån hit.
Det finns ju en del personer som har försökt att lägga upp sin bild här men misslyckats. sökvägar som c:\något\jag.gif är ju inte så lyckat.

Så hur kommer det sig att man inte får något utrymma för sin bild?
 

Punger

Hero
Joined
9 Nov 2000
Messages
1,413
Location
Ekshärad, Värmland men bor numera i Norrköping.
Sant, men...

... är inte det lite väl omständigt? Det vore ju helt klart lättare om man fick tillåtelse att lägga upp en bild vid sin profil.
Bilderna är ju inte direkt jättestora och det är ju inte heller alla som lägger upp sin bild. Så det borde ju inte ta SÅ mycket utrymme på servern. Man kan ju dessutom behålla möjligheten att länka till sin bild så kan den som har chansen göra det.
 

seinet

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,834
Location
Göteborg
Re: Sant, men...

Ok, sätter du dig och skriver om koden då, för du kan väl koda i Perl?

Det är kanske inte så prioriterat av Gardener (som verkar lägga ner nästan all sin lediga tid på forumen och Galilei) och övriga redaktionsmedlemmar.

/Seinet Wintermute - Tycker gott och väl att folk kan göra så att de bifogar bilden samtidigt med ett inlägg och sedan länkar till den bilden.

<font size="3">Klaga INTE på Offensiv!</font>
<font size="1" color="#646464">Vi vill se RipperDoc äta sina kängor.</font>
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Tja, jag skulle misstänka att det beror på att det är enklare att programmera stöd för att lägga in en länk.

Det finns en tilläggsfunktion som jag planerar att installera som till viss del kommer lösa detta men som egentligen är till för en annan cool funktion. Scriptet måste nog anpassas först, så det kan dröja innan jag tar mig tid att fixa det.
 

Punger

Hero
Joined
9 Nov 2000
Messages
1,413
Location
Ekshärad, Värmland men bor numera i Norrköping.
Visst

Okej, jag kan inte Perl och jag vet att det kanske inte är det viktigaste man kan göra. Det var som sagt bara en undran ifrån mig.
Jag själv har inga problem med att lägg upp bilder på andra ställen och länka, men det finns andra som verkar ha trott att man lägger upp bilden i sin profil.

Jag ger mig här...
 

Punger

Hero
Joined
9 Nov 2000
Messages
1,413
Location
Ekshärad, Värmland men bor numera i Norrköping.
Okej

Det är ju inte alls akut så det kan ju få dröja lite. Jag bara undrade varför det är som det är. Det är ju faktiskt ingen annan (vad jag har sett) som har "klagat"/undrat så det ordnar sig nog. Så länge kan man ju som "Seinet" säger skicka med bilden i ett inlägg och sedan länka därifrån.
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Re: Okej

Faktiskt så har folk efterfrågat det tidigare och jag vill minnas att det var Seinet som först utnyttjade möjligheten att skriva ett inlägg med en bild bifogad för att kunna lägga den i signaturen... Hsh så var det snack om ifall det gick att göra på nåt annat sätt.

Kan meddela att jag satte igång och kodade i natt så det dröjer inte länge innan funktionen dyker upp. Vi måste bara testa den lite först, plus att jag kanske måste göra lite fler hack på den.
 
Top