Nekromanti Bild (Inte skolämnet alltså...)

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
På tal om bild..

Så har du nästan samma som Sleepwalk.. :gremgrin:
Här kommer en ny bild på Da_Arw! Oh yeah!

(Det ska visst gå att ladda upp en bild från hårddisken, men det verkar inte funka? Oh well..)
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Inget. Den gamla bilden stannar kvar. [ANT]

Och då har jag sett till att sudda ut sökvägen för internetbilden först och allt..
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Re: Inget. Den gamla bilden stannar kvar. [ANT]

Alltså, eftersom den nya bilden har samma filnamn som den gamla kommer din webbläsare att tro att det är den gamla bilden och visa den som den har i cachen.

Tyvärr ett vanligt problem som det är svårt att göra något åt. Man kan inte sätta no-cache på bilder...

Rensar du cachen, eller håller ner skift-tangenten när du klickar på Uppdatera så kommer den nya bilden att visas.
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Jaja, NU funkar den.

Men det var för att jag bifogade den och använde en internetadress.. Grejen var att jag inte kunde lägga upp den direkt från hårddisken i kontrollpanelen.
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Re: Jaja, NU funkar den.

Tills någon bevisar något annat tror jag att alla misslyckade försök att ladda upp en bild enbart beror på att den gamla bilden fortfarande visas från cachen.
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Yeah baby, yeah!

Ett nytt skägg på forumet! Ännu en som ansluter sig till våra skäggiga led. Viva la revolucion!
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Tycker ni jag är fin? *tihi*

Har haft fjun länge, semiskägg också..
Men.. du HAR allt lite mustasch, Kalle! Så det så!


/Arvidos, som kan skaffa fram högupplösta idolbilder eller små fan-klistermärken om ni vill ha..

Edit: Medans Dnalor skriver svaret så inser jag att jag naturligtvis har gått på att hans avatar föreställer honom, för andra gången.. Eller?
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,902
Location
Barcelona
Re: Tycker ni jag är fin? *tihi*

Men.. du HAR allt lite mustasch, Kalle! Så det så!

Om du menar att jag inte rakar överläppen, så , ja! :gremwink:

Edit: Nej, den här gången har du faktiskt alldeles helt rätt
 
Joined
25 May 2001
Messages
1,039
Location
Åbo, Finland
Re: Jaja, NU funkar den.

Det var precis likadant för mig, som Arvidos beskriver också. När jag länkade till en internetadress så funkade det utmärkt, men innan, när jag försökte ladda upp en bild funkade det inte.

/BD, bara delar med sig.
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Re: Jaja, NU funkar den.

Och du provade att tömma din cache? Eftersom bilden man laddar upp får samma filnamn som den gamla bilden så tror browsern att det fortfarande är den gamla filen och visar den från cachen istället. För att åtgärda detta håller man nere skift-tangenten samtidigt som man klickar på Uppdatera knappen, eller så kan man trycka skift-F5, eller så kan man gå in på inställningarna och leta reda på stället där man rensar cachen.
 
Top