Bikta dig inför rollspelspåven!

Förlåt mig, fader, ty jag har syndat. Jag har slagit på slumptabeller och sedan ändrat till ett roligare utfall. Jag har buffat motståndare under pågående strid för att ge spelgruppen lite bättre utmaning. Jag har. Ursäkta. Låt mig samla mig. Jag har spelat SLP:er med dialekt.

Förlåt mig, fader, ty jag har syndat. Jag har slagit på slumptabeller och sedan ändrat till ett roligare utfall. Jag har buffat motståndare under pågående strid för att ge spelgruppen lite bättre utmaning. Jag har. Ursäkta. Låt mig samla mig. Jag har spelat SLP:er med dialekt.

Att ändra till ett annat resultat är en synd av obetänksamhet. Om du hade tänkt efter hade du inte behövt göra så för då hade du inte behövt slå.

Att buffa en fiende under strid är värre. Det underminerar hela integriteten i ditt spel.

Men! Att göra dialekter och röster är bra! Även om det görs dåligt ger du dina spelare lov att rollspela!

För att bli förlåten ska du göra rösten för en NPC som Jar Jar Binks och en som Dracula! Gå nu och synda inte mer!

O helige fader, hör min bekännelse. Jag har icke spelat eller ens läst alla de heliga böcker - även kända som rollspelsböcker - som jag har i min hylla. Detsamma gäller de heliga pdf:er - även kända som rollspelspdf:er - som jag har på min hårddisk. För vissa pdf:er har jag heller icke erlagt rättmätig betalning.

Att ändra till ett annat resultat är en synd av obetänksamhet. Om du hade tänkt efter hade du inte behövt göra så för då hade du inte behövt slå.

Att buffa en fiende under strid är värre. Det underminerar hela integriteten i ditt spel.

Men! Att göra dialekter och röster är bra! Även om det görs dåligt ger du dina spelare lov att rollspela!

För att bli förlåten ska du göra rösten för en NPC som Jar Jar Binks och en som Dracula! Gå nu och synda inte mer!

Jar Jar Binks? Du är antikrist!*

*utbrustet på bred medelsaxisk dialekt

O helige fader, hör min bekännelse. Jag har icke spelat eller ens läst alla de heliga böcker - även kända som rollspelsböcker - som jag har i min hylla. Detsamma gäller de heliga pdf:er - även kända som rollspelspdf:er - som jag har på min hårddisk. För vissa pdf:er har jag heller icke erlagt rättmätig betalning.

Ett referens bibliotek är värdefullt även om man inte läst allt i det. Så länge ditt inskaffande av rollspelsböcker eller PDF:er inte påverkar dig negativt på något annat sätt är det inte en synd.

Rollspelskyrkans position är att intellektuella rättigheter är en idiotisk avart skapad av det vidriga samhället vi lever i. Jag får väll inte uppmuntra till piratkopiering här men om du ändå ska göra det piratkopiera dem där idioten som fick The Trove nedtagens grejer.

Du är utan synd, gå med Gygax och Svartskägg!

Sidospår: Ska erkänna att jag aldrig hört talas om The Trove förut så jag fick googla och hittade Daniel D. Fox, skapare av Zweihander.

Den killen får rollspelshelvetet i 1000 år! (Där spelar de bara F.A.T.A.L.)

Jag är mest arg för The Trove tyckte det var värt att piratkopiera mina grejer! Och det var coolt!

Last edited:
Förlåt mig fader ty jag har sydat! Jag lät en annan spelledare tala om för mig hur jag skulle göra, trots att jag egentligen visste bättre själv!

Jag får väll inte uppmuntra till piratkopiering här men om du ändå ska göra det piratkopiera dem där idioten som fick The Trove nedtagens grejer.
Amen!

Förlåt mig fader ty jag har sydat! Jag lät en annan spelledare tala om för mig hur jag skulle göra, trots att jag egentligen visste bättre själv!

Amen!

Du behöver lita mer på dig själv! Ändra en regel nästa gång du spelleder så spelet blir bättre!

Back