Big in Japan

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,568
Location
Rissne
Värst vad den där hade fötter =)

Bieffekt av att Bonnier äger allt; jag blev intervjuad av Nynäshamnsposten tre dagar innan jag flyttade från stan, och så antar jag att Hudiksvalls Tidning tyckte "mmmm, nyhetstorka mitt i sommaren, Hudiksvall nämns, perfekt!"

För den som vill läsa finns artikeln online på Nynäshamnsposten och HTs hemsidor, jag misstänker Ljusnan och Ljusdalsposten också. Betalvägg, men har man en digital prenumeration på någon av Bonniers lokaltidningar så kan man läsa alla (åtminstone med +Allt-paketet).
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,895
Har i veckan kollat efter Kutulu i två japanska städers Yellow Submarine:
Osaka: tyvärr inte på hyllan
Himeji: på hyllan, flera moduler!

Tog en bild, men tyvärr är iphone-bilder för tunga för att kunna lägga upp på forumet. Iphones standardapp har verkligen rätt kass redigering av bilder, knäppt att inte en sådan basic funktion som att komprimera eller ändra storlek finns.
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,930
Har i veckan kollat efter Kutulu i två japanska städers Yellow Submarine:
Osaka: tyvärr inte på hyllan
Himeji: på hyllan, flera moduler!

Tog en bild, men tyvärr är iphone-bilder för tunga för att kunna lägga upp på forumet. Iphones standardapp har verkligen rätt kass redigering av bilder, knäppt att inte en sådan basic funktion som att komprimera eller ändra storlek finns.
Ta en skärmdump på bilden och lägg upp skärmdumpen, så brukar jag göra 👍
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,895
Haha, herregud vilken bizarr (men användbar, tack för tipset) workaround. Nåja, från Yellow Submarine i Himeji:

IMG_3985.jpeg
Tyvärr hittade jag inga fler svenska rollspel än så i butiken. Tidigare har jag snubblat över lite obskyra tredjepartsgrejor till Mörk Borg, men så inte denna gång.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,568
Location
Rissne
Kul som fasen att det fortfarande står i hyllor! Nu har ju jag dessutom fått kontakt med min japanske partner igen, som vill "restart kutulu jp" med en reviderad grundbok och en spelledarguide… Än kanske inte den här otroligt märkliga händelsekedjan är över?
 
Top